ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد بی‌پرده روزنامه جمهوری اسلامی از حسن روحانی

روزنامه جمهوری اسلامی می‌گوید حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران وزارت کشور را به مخالفانش سپرده و همین مسأله کار او را برای انتخابات مجلس آینده مشکل خواهد کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی چاپ تهران، حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران را متهم کرده که به نمايندگان مجلس بيش از آن‌چه در قانون تعيين شده، بها داده و همين موضوع باعث شده که با دخالت مجلس، «دولت از نيروهای توانمند محروم شود.»

روزنامه جمهوری اسلامی مخالفان دولت را متهم کرده که می‌خواهند وزارت علوم را در اختيار خود بگيرند و خطاب به حسن روحانی گفته که نبايد تسليم آن‌ها شود

اين روزنامه روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان در يادداشتی به قلم مسيح مهاجری نوشته که در ماجرای استيضاح رضا فرجی‌دانا، وزير پيشين علوم، تحقيقات و فن‌آوری «دولت و شخص رئيس‌جمهور کوتاهی‌هايی کردند و همين کوتاهی‌ها راه را برای کنار گذاشته شدن اين وزير توانا هموار کرد.»

به‌گفته مدير روزنامه جمهوری اسلامی، «شخص رئيس‌جمهور با خودداری از حضور در جلسه استيضاح و دفاع از فرجی‌دانا، به مخالفان فرصت داد هدف خود را دنبال کنند و مجموعه دولت نيز اقدام مؤثری برای حمايت از فرجی‌دانا انجام ندادند.»

رضا فرجی دانا، دومين وزير پيشنهادی علوم بود که توانست از مجلس رأی اعتماد بگيرد اما پس از چند ماه توسط نمايندگان، استيضاح و برکنار شد. جلسه استيضاح وی در حالی برگزار شد که حسن روحانی برای دفاع از او در مجلس حاضر نشد.

اين روزنامه، مخالفان دولت را متهم کرده که می‌خواهند وزارت علوم را در اختيار خود بگيرند و خطاب به حسن روحانی گفته که نبايد تسليم آن‌ها شود.

وزارت کشور در اختيار مخالفان دولت است

روزنامه جمهوری اسلامی در بخش ديگری از اين يادداشت، حسن روحانی را مورد انتقاد قرار داده که چرا وزارت کشور را به مخالفان دولت سپرده است.

به نوشته اين روزنامه، دولت روحانی برای تعيين استانداران و فرمانداران از نمايندگان مجلس نظرخواهی کرده و به همين دليل «اين اقدام نادرست موجب شد که دولت يازدهم در بسياری موارد از داشتن استانداران توانا محروم شود، در مورد تعويض يا ابقای فرمانداران دچار مشکلات زيادی گردد و در مورد بخشداران تقريبا غيرفعال باشد.»

بر پايه نوشته روزنامه جمهوری اسلامی، حضور مخالفان دولت در وزارت کشور و در سطح استانداری‌ها، فرمانداری و بخشداری‌ها باعث خواهد شد که «دولت در انتخابات آينده مجلس از کارگزاران قابل اعتماد در بسياری از مناطق محروم باشد» و به همين دليل «معلوم نيست سرنوشت انتخابات چگونه رقم خواهد خورد.»

اغلب وزرای دولت روحانی زیر سلطه نمایندگان مجلس هستند

در اين يادداشت يکی ديگر از پيامدهای دخالت نمايندگان در وزارت کشور و تعيين استانداران و فرمانداران، «ايجاد توقعات زياد» برای نمايندگان ارزيابی شده، به‌گونه‌ای که «توقعات غيرقانونی نمايندگان مخالف حتی به ساير وزارتخانه‌ها نيز سرايت کرده و آنان بسياری از وزرای دولت يازدهم را زیر فشار و در مواردی نيز زیر سلطه خود قرار داده‌اند.»

به‌نوشته مدير روزنامه جمهوری اسلامی، «وزرای دولت يازدهم به غير از چند نفر، افراد قدرتمندی که زير بار فشار نروند، نيستند و همين واقعيت تلخ، زمينه را برای سوءاستفاده متوقعان فراهم کرده است.»

پيش‌تر نيز شماری از گروه‌های سياسی هوادار دولت روحانی، از عملکرد او در مورد سپردن وزارت کشور به عبدالرضا رحمانی فضلی که چهره‌ای اصولگرا به شمار می‌آيد، ابراز نگرانی کرده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.