ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرداخت روزانه ۱۵۰۰ میلیارد ریال یارانه نقدی توسط دولت

به گفته معاون وزیر اقتصاد، دولت یازدهم به طور میانگین روزانه ۱۵۰۰ میلیارد ریال یارانه نقدی در بخش‌های مختلف پرداخت می‌کند.

دولت یازدهم به طور میانگین روزانه ۱۵۰۰ میلیارد ریال یارانه نقدی در بخش‌های مختلف پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، میرسعید نیکزاد لاریجانی، معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران، در نشست چشم‌انداز آینده اقتصاد ایران در سیاست‌های دولت یازدهم، ضمن اشاره به پرداخت روزانه ۱۵۰۰ میلیارد ریال از سوی دولت به عنوان یارانه نقدی، تاکید کرد که صرف این بودجه، «در حالی است که سهم راه از بخش بودجه کشور روزانه ۱۶۰ میلیارد ریال و آب ۱۱۵ میلیارد ریال است».

او با اشاره به اینکه دولت انتظار داشته است افراد دارای توان مالی بیشتر از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند تا پرداخت یارانه در مسیر درست آن هزینه شود، گفت: «متاسفانه به این درخواست پاسخ منفی داده شد.»

معاون وزیر اقتصاد و دارایی، در این نشست که چهارشنبه شب به همت شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان شهر آمل برگزار شد، گفت که دولت برای افزایش سهم‌بری بیشتر مردم از بودجه‌های عمومی کشور به دنبال راهکارهایی برای جایگزین کردن اتکا به بودجه‌های نفتی است. او در توضیح این راهکار‌ها گفت: «حمایت‌های دولتی باید مشروط، مقید، محدود و نزولی باشد و چون این فضا را در صنعت کشور ایجاد نکردیم همچنان در این بخش با مشکلات جدی مواجه هستیم.»

حذف «اغنیا» از فهرست یارانه‌بگیران

اعلام پرداخت روزانه ۱۵۰۰ میلیارد ریال به عنوان یارانه در حالی صورت گرفته است که علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایران روز سه‌شنبه ۲۰ آبان اعلام کرد که در آینده نزدیک، یارانه نقدی «اغنیا» حذف می‌شود.

او در حاشیه نخستین جلسه دبیرخانه شورای عالی رفاه به خبرنگاران گفته بود: «یکی از مشکلاتی که در بخش یارانه‌های نقدی با آن روبه‌رو هستیم، ضعف در شناسایی خانوارهاست که قرار شده بانک اطلاعاتی با همکاری دستگاه‌ها تشکیل شود.»

به گفته این مقام مسئول، در ماه‌های آینده و با تشکیل بانک اطلاعاتی، از درصد خطاها کاسته می‌شود و شمار دقیق نیازمندان و افرادی که باید به آنها یارانه تعلق بگیرد، شناسایی خواهد شد.

ربیعی تاکید کرده بود که اقدام لازم تا پایان سال ۱۳۹۳ انجام می‌‌شود.

سخنان ربیعی با اظهارات حسن روحانی در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی او مغایرت دارد. روحانی شناسایی دهک‌های بالای درآمدی را مستلزم «سرک کشیدن به زندگی خصوصی و اموال مردم» دانسته و تاکید کرده بود که با چنین رفتاری مخالف است.

از نظر قانونی، اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها باید با پالایش گروه‌های یارانه‌بگیر همراه می‌شد، اما دولت یازدهم تاکنون در این امر ناکام مانده است. دولت روحانی امیدوار بود با انصراف خانوارهای پردرآمد و افراد داوطلب از دریافت یارانه نقدی، تعداد یارانه‌بگیران به نصف یا یک سوم کاهش یابد اما در ثبت‌نام دوباره تنها حدود یک میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی در فروردین سال ۱۳۹۳ به خبرگزاری فارس گفته بود در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ به ۷۷ میلیون و ۳۴۴ هزار نفر یارانه پرداخت شده که این میزان دریافت کننده، از کل جمعیت رسمی ایران بیشتر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.