ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۹۱۰ نفر کشته در حملات هوایی آمریکا به سوریه

حملات هوایی ۲ ماه اخیر آمریکا به مواضع گروه داعش در خاک سوریه باعث مرگ ۹۱۰ نفر شده که حداقل ۵۲ نفر از آن‌ها غیر نظامی بوده‌اند. هشت کودک نیز در میان کشته شدگان هستند.

حملات هوایی آمریکا و هم‌پیمانانش به مواضع گروه دولت اسلامی (داعش) در خاک سوریه باعث مرگ ۹۱۰ نفر شده است که حداقل ۵۲ نفر از آن‌ها غیر نظامی بوده‌اند. این حملات از حدود دو ماه پیش آغاز شده‌اند.

دود ناشی از حملات هوایی آمریکا به اطراف شهر کوبانی در سوریه

به گزارش گروه غیر دولتی «دیدبان حقوق بشر سوریه» که در بریتانیا مسقر است، حداقل ۷۸۵ نفر از این کشته شدگان از اعضای گروه داعش بوده‌اند. این گروه مستقل همچنین می‌گوید در این میان هشت کودک و پنج زن نیز کشته‌ شده‌اند.

ایالات متحده اعلام کرده است گزارش‌های مربوط به کشته شدن غیر نظامیان در جریان این حملات را مورد بررسی قرار خواهد داد و چنین مواردی را جدی تلقی خواهد کرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید اطلاعات خود را از طریق شبکه گسترده‌ای از افراد که داخل سوریه حضور دارند جمع آوری می‌کند. این گروه می‌گوید در بین کشته‌شدگان حملات هوایی آمریکا، ۷۲ عضو گروه «جبهه نصرت»، متحد سوری القاعده نیز وجود دارند.

ایالات متحده آمریکا تایید کرده است که «گروه خراسان»، از گروه‌های مرتبط با القاعده که تحت حمایت «جبهه نصرت» است را نیز هدف حملات هوایی خود قرار داده.

آمریکا مواضع داعش و گروه‌های مرتبط با القاعده را در خاک عراق و سوریه هدف حمله هوایی قرار می‌دهد اما گزینه اعزام نیروی زمینی را تاکنون مردود دانسته است.

دیدبان حقوق بشر سوریه در سپتامبر سال‌جاری نیز اعلام کرده بود حملات هوایی آمریکا به آسیاب‌ها و انبارهای گندم در اطراف شهر منبج، در شمال سوریه، باعث مرگ شماری از کارگرانی شده که در آن کار می‌کردند. به گفته رامی عبدالرحمن، سخنگوی این گروه حقوق بشری، حمله هوایی آمریکا به این منطقه هیچ تلفاتی به داعش وارد نکرد، بلکه کارگرانی را از پای درآورد که برای تامین غذای مردم در آسیاب‌ها و سیلوهای گندم این منطقه کار می‌کردند.

سازمان ملل متحد آمار کل کشته‌شدگان در جنگ داخلی سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون را بیش از ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.