ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت غنچه قوامی به يک سال حبس و دو سال ممنوع‌الخروجی

دادگاه در خصوص دو اتهام عليه غنچه قوامی، شهروند ايرانی – بريتانيايی قرار منع تعقيب صادر کرده اما در خصوص اتهام «تبيلغ عليه نظام» او را محکوم کرده است.

غنچه قوامی، شهروند ايرانی – بريتانيايی و يکی از زنان خواهان ورود به ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی واليبال به اتهام «تبليغ عليه نظام» يک سال حبس و دو سال ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شده است.

يک منبع که نامش فاش نشده، به خبرگزاری تسنيم گفته که پرونده قوامی شامل سه اتهام «همکاری با دولت انگليس»، «اجتماع و تبانی برای اقدام عليه امنيت ملی» و «فعاليت تبليغی عليه نظام» بوده که دادسرا در خصوص دو اتهام نخست، منع تعقيب صادر کرده و قوامی بر اساس سومين اتهام محاکمه و محکوم شده است.

غنچه قوامی يکی از زنانی بود که ۳۰ خرداد سال ۹۳، برای تماشای بازی تيم ملی واليبال ايران به ورزشگاه آزادی رفته و خواهان اجازه ورود به ورزشگاه‌ برای زنان شده بود. او آن روز همرا‌ه با عده ديگری از زنان بازداشت شد، اما با سپردن تعهد آزادش کردند.

۹ تيرماه، هنگامی که او به بازداشتگاه مراجعه کرد تا وسايل شخصی‌اش را تحويل بگيرد، بار ديگر بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوين به‌سر می‌برد.

خانواده غنچه قوامی خبر از اعتصاب غذای خشک او از روز دهم آبان را داده بودند. به گفته آن‌ها، غنچه حدود ۴۱ روز از زمان دستگيری خود را در زندان انفرادی سپری کرده است.

فدراسيون جهانی واليبال نيز با ارسال نامه‌ای به رئيس فدراسيون واليبال ايران، ميزبانی مسابقات واليبال قهرمانی نوجوانان جهان را از ايران گرفت و به آرژانتين سپرد. به نظر می‌رسد اين اقدام فدراسيون جهانی واليبال برای فشار بر ايران برای ارائه توضيحات درباره بازداشت غنچه قوامی و آزادی او است.

محمد رضا داورزنی، رئيس فدراسيون واليبال ايران گفته است که فدراسيون جهانی واليبال نامه‌ای نيز به حسن روحانی، رئيس‌جمهوری ايران ارسال کرده است و در آن خواهان آزادی غنچه قوامی شده است.

بازداشت غنچه قوامی پيش از اين نيز اعتراض سازمان عفو بين‌الملل را برانگيخت و وزارت امور خارجه بريتانيا نيز از محکوميت وی ابراز نگرانی کرد. «آری گراسا فيلهو»، رئيس برزيلی فدراسيون جهانی واليبال نيز در سی‌‌وچهارمين کنگره جهانی واليبال در ايتاليا، از جمهوری اسلامی خواست تا غنچه قوامی را آزاد کند. وزرای ورزش و امور خارجه اتريش نيز خواهان آزادی غنچه قوامی شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.