ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نشست محرمانه هشت نماينده مجلس ايران برای مخالفت با وزير علوم»

به گزارش منابع خبری داخلی برخی نمايندگان مخالف دولت در گروهی موسوم به «حلقه نه»، طی جلسه‌ای محرمانه، فعاليت‌های خود را عليه پنجمين گزينه پيشنهادی وزارت علوم سازماندهی کرده‌اند.

منابع خبری ايران می‌گويند هشت نماينده مجلس ايران، شامگاه شنبه اول آذر جلسه‌ای محرمانه تشکيل داده‌اند تا در خصوص «نحوه مخالفت» با محمد فرهادی، پنجمين گزينه پيشنهادی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری تصميم‌گيری کنند.

روزنامه اعتماد گزارشی از جلسه دیشب «حلقه نه» برای زمینه‌چینی عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم منتشر کرده

روزنامه اعتماد روز يکشنبه دوم آذر در گزارشی، از اين جلسه به عنوان «حلقه نه» نام برد و افزود: «آن‌هايی که به جلسه آمدند، بسيار کمتر از آن تعدادی بودند که به جلسه دعوت شده بودند اما اعضای حلقه نااميد نشدند و برنامه‌ريزی را انجام دادند و تلاش کردند تا جلوی فرهادی هم يک سد بزرگ ايجاد کنند تا نتواند به وزارت علوم برسد.»

ظاهرا اين نشست در طبقه سوم يک ساختمان «حزبی» واقع در خيابان هشت بهشت تهران برگزار شده است.

«حلقه نه» شامل اعضای جبهه پايداری، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامی و همچنين اعضای فراکسيون اصولگرايان مجلس ايران می‌شود.

بر پايه اين گزارش، هشت نماينده مجلس که در اين نشست حضور داشته‌اند، «تمام جنبه‌های شخصيتی و کارنامه کاری‌ فرهادی را که امکان مخالفت با آن‌ها وجود دارد، مورد بررسی قرار دارند تا پنج روز پيش از جلسه رای اعتماد يک برنامه‌ريزی کامل داشته باشند.»

جلسه رای اعتماد به محمد فرهادی، چهارشنبه پنجم آذر برگزار می‌شود.

نمايندگان مجلس ايران تاکنون به جعفر ميلی‌منفرد، محمود نيلی احمدآباد و فخرالدين احمدی دانش آشتيانی، سه وزير پيشنهادی علوم به دليل آنچه که «ارتباط آن‌ها با فتنه ۸۸» ناميده شده، رای اعتماد نداده‌اند و رضا فرجی دانا را هم که موفق شده بود سال گذشته از مجلس رای اعتماد بگيرد، ۹ ماه پس از فعاليت، با اتهامی مشابه، استيضاح و از کار برکنار کردند.

مقامات حکومتی ايران از وقايع پس از انتخابات سال ۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

«ترديد در مخالفت با محمد فرهادی»

بر پايه گزارش روزنامه اعتماد، معرفی محمد فرهادی به عنوان جديدترين گزينه دولت برای وزارت علوم، نمايندگان مخالف دولت را «بر سر دوراهی قرار داده که اين‌بار بايد با گزينه جديد دولت موافقت کنند يا نه؟»

شمار حاميان فرهادی اين‌بار نسبت به وزرای پيشين بيشتر است

اين گزارش می‌افزايد شمار حاميان فرهادی اين‌بار نسبت به وزرای پيشين بيشتر است و همين موضوع باعث «تزلزل در جبهه مخالفانی از دولت شده که در ماه‌های اخير در مجلس شورای اسلامی حلقه موسوم به "حلقه نه" را تشکيل داده‌اند.»

با اين حال اعضای حلقه نه، در نشست خود در خصوص «عملکرد فرهادی در دولت محمد خاتمی، استعلام او از وزارت اطلاعات و نوع عملکردش در سازمان هلال احمر» رايزنی کرده‌اند، رايزنی‌های که به گفته روزنامه اعتماد «با نگاه کاملا منفی به گزينه دولت انجام شده و نظر کلی بر رای نياوردن محمد فرهادی است.»

پيش از اين نيز رسانه‌های نزديک به محافل تندروی سياسی در ايران از جمله روزنامه کيهان اعلام کرده بودند که محمد فرهادی نيز از «فعالان فتنه ۸۸» بوده است. در مقابل روزنامه جمهوری اسلامی هفته گذشته در يادداشتی نوشت که مخالفان دولت می‌خواهند وزارت علوم را در اختيار خود بگيرند و خطاب به حسن روحانی گفته که نبايد تسليم آن‌ها شود.

محمد فرهادی اهل شاهرود و جراح و متخصص گوش و حلق و بينی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ايران است.

وی پيش از اين در سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ وزير فرهنگ و آموزش عالی بود و در نخستين دولت محمد خاتمی موسوم به «دولت اصلاحات»، وزير بهداشت بوده است.

محمد فرهادی مدتی نيز به‌عنوان رئيس دانشگاه تهران و قائم مقام جمعيت هلال‌احمر به فعاليت مشغول بوده و هم‌اکنون رئيس جمعيت هلال‌احمر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.