ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته در جریان حمله به مسابقه والیبال در پکتیکا

انفجار بمب در شرق افغانستان جان ۵۰ نفر را گرفت و ۷۰ نفر را زخمی کرد. این حمله پس از تصویب توافق‌ امنیتی با آمریکا و ناتو در مجلس افغانستان روی داد.

حمله انتحاری یک موتور سوار به میدانی ورزشی در شرق افغانستان، جان دستکم ۵۰ نفر را گرفت و ۷۰ زخمی برجای گذاشت. این حمله کمی پس از تصویب توافق‌ امنیتی با آمریکا و ناتو در مجلس افغانستان روی داد.

روز یکشنبه دوم آذر، تماشاگران بازی والیبال در ولایت پکتیکا در پی انفجار بمب به خاک و خون کشیده شدند. عبدالله فصلی، معاون والی پکتیکا گفت سوءقصد انتحاری در شهرستان "یحیی خیل" که در آن بازی والیبال جریان داشت تلفات انسانی بسیاری بر جای گذاشت. ۵۰ نفر کشته و دستکم ۷۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

هنوز کسی یا جریانی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. به دلیل افزایش یورش‌های طالبان در ماه‌های اخیر به ولایت شرقی افغانستان، ظن اصلی متوجه اسلامگرایان است.

در آخرین نمونه، بازار شهر پکتیکا در نیمه تابستان صحنه عملیات انتحاری بود. ظهر سه‌شنبه ۱۵ژوئیه انفجار بمبی جاسازی شده در یک خودرو، جان ده‌ها نفر را در بازاری در پکتیکا گرفت. ده‌ها مغازه در این سوءقصد تخریب شدند و ۹۰ نفر جان خود را از دست دادند. اکثریت قریب به اتفاق قربانیان این حمله، غیرنظامی و مردم عادی بودند.

حمله انتحاری به مسابقه والیبال، هم‌زمان با تصویب توافق‌نامه‌های امنیتی دولت افغانستان با آمریکا و ناتو در مجلس این کشور انجام شد. روز یکشنبه در نشستی ویژه و پرتنش‌، این توافق‌نامه‌ها با ۱۵۲ رای در مقابل ۵ رای مخالف تصویب شدند.

ماموریت نیروهای خارجی در افغانستان در پایان سال ۲۰۱۴ به اتمام می‌رسد و پس از آن قرار است پلیس محلی، تامین امنیت در این کشور را بر عهده داشته باشد. بر اساس توافق‌نامه امنیتی ده ساله افغانستان و آمریکا، ۹۸۰۰ نفر از نیروهای ایالات متحده اجازه دارند از آغاز سال ۲۰۱۵، در ولایات مختلف این کشور تاسیسات نظامی داشته باشند و از فرودگاه‌های استراتژیک بگرام‌، کابل، قندهار، هرات، مزار شریف و پایگاه‌های زمینی دیگر افغانستان استفاده رسمی کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.