ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قتل عام یک صد نفر دیگر در جمهوری دموکراتیک کنگو

دست کم صد نفر در شرق شهر بنی در جمهوری دموکراتیک کنگو قتل عام شده‌اند. از ماه اکتبر سلسله‌ای از قتل عام‌‌ها در این منطقه رخ داده است. دولت، گروه‌های اسلامگرا را مسئول می‌داند.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه ۲۴ نوامبر/ ۳ آذر، به نقل از منابع محلی خود اعلام کرد که دست کم یک صد نفر در شرق شهر بنی در جمهوری دموکراتیک کنگو در روز پنج‌شنبه گذشته قتل عام شده‌اند.

شهر بنی در نزدیکی مرز جمهوری دموکراتیک کنگو با اوگاندا قرار دارد

این قتل عام جدید آمار صدها نفری را که به تازگی در شرق این کشور قتل عام شده‌ بودند به طرز نگران کننده‌ای افزایش می‌دهد.

یکی از شاهدان به خبرگزاری فرانسه گفته است که جسد ۹۵ نفر در یک گور دسته جمعی رها شده بود و پیکر نه نفر دیگر نیز توسط  مردم به مقامات محلی تحویل داده شد.

احتمال می‌رود اجساد بسیار بیشتری در داخل مناطق جنگلی رها شده باشد اما یک نماینده مجلس می‌گوید: «نیروهای ارتش مایل نیستند مردم به جستجوی اجساد در جنگل ادامه دهند.»

از ابتدای ماه اکتبر سال جاری، قتل‌ عام‌های پی در پی در مناطق شرقی جمهوری دمکراتیک کنگو که از کشورهای بحران زده آفریقایی است، رخ داده است. دولت این کشور گروه «نیروهای دموکراتیک متحد» را که یک گروه اسلامگرای اوگاندایی است، مسئول این قتل‌ عام‌ها معرفی می‌کند.

تنها سه روز پیش نیز خبر قتل عام ۵۰ نفر در شرق کنگو با تبر و قمه منتشر شده بود. آن قتل عام نیز در اطراف شهر بنی در نزدیکی مرز جمهوری دموکراتیک کنگو با اوگاندا رخ داد. شاهدان عینی گفته بودند مردانی با یونیفورم سربازان ارتش به مردم عادی حمله کردند. شهر بنی جایی است که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد مستقر هستند.

با وجودآن‌که دولت جمهوری دموکراتیک کنگو شبه نظامیان اسلامگرای اوگاندایی را مسئول این جنایت‌ها معرفی می‌کند اما هنوز مشخص نیست دقیقا چه گروهی مسبب این رخدادهاست.

نیروهای سازمان ملل که مورد انتقاد زیاد به خاطر بی عملی خود قرار گرفته‌اند، اعلام کردند تعداد سربازان حافظ صلح را در این منطقه از ابتدای ماه اکتبر افزایش داده‌اند. با این‌حال مقامات ارشد سازمان ملل متحد در جمهوری دموکراتیک گنگو می‌گویند این سازمان توان کافی برای محافظت از تمام شهروندان و غیر نظامیان را ندارد.

اجساد کشته‌شدگان  قتل عام اخیر در یک منطقه جنگلی رها شده و جستجوها برای یافتن تمام کشته‌ها ادامه دارد. آمار دقیق کشتگان از ابتدای قتل عام‌ها تاکنون هنوز مشخص نیست ولی گمان می‌رود حداقل بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در این قتل‌ عام‌ها کشته شده‌ باشند.

در دو دهه گذشته جمهوری دموکراتیک کنگو محل جنگ‌های داخلی متعدد میان گروه‌های نظامی و شبه نظامی مختلف بوده است. شرق این کشور از نظر منابع معدنی و طبیعی، منطقه‌ای بسیار غنی است.

گروه اسلامگرای «نیروهای دموکراتیک متحد» در سال ۱۹۹۶ تشکیل شده است. این گروه مسلح که با دولت اوگاندا نیز مخالف است، اکنون به طور عمده در شرق جمهوری دموکراتیک گنگو مستقر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 76

    […] در انفجار مسجد کانو کشته شدند جمهوری دموکراتیک کنگو قتل عام یک صد نفر دیگر پاکستان زوج مسیحی در کوره آجرپزی سوزانده […]