ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورش در آمریکا در اعتراض به نتیجه دادگاه فرگوسن

در پی رای دادگاهی در ایالت میسوری، مبنی بر صدور قرار منع تعقیب برای افسر پلیسی که چند ماه پیش یک نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی را کشت، هزاران شهروند معترض در شهرهای مختلف آمریکا تظاهرات کردند.

در پی رای هیات منصفه دادگاهی در ایالت میسوری و صدور قرار منع تعقیب برای افسر پلیسی که چند ماه پیش یک نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی را در شهر فرگوسن کشت، هزاران شهروند معترض در شهرهای مختلف آمریکا تظاهرات کرده اند و اعتراض آنان به خشونت‌ منتهی شده است.

«جان سیاه پوستان، ارزش دارد»؛ این پیام پلاکاردی است که در پس زمینه عکس است

هیئت منصفه دادگاه سن لوئیس در ایالت میسوری که مسئول بررسی مدارک کشته شدن مایکل براون جوان سیاهپوست بود، شامگاه دوشنبه ۲۴ نوامبر اعلام کرد که مدارک و مستندات موجود برای تعقیب قانونی دارن ویلسون، کافی نیست و بر این اساس، پرونده این افسر پلیس مختومه اعلام می شود و برای ادامه بررسی‌ و محاکمه وی، به دادگاه منتقل نخواهد شد.

دادستان میسوری گفته است که این افسر پلیس برای دفاع از خود تیراندازی کرده است.

در پی صدور رای هیئت منصفه دادگاه ایالت میسوری، مبنی بر عدم اعلام جرم و قرار منع تعقیب دارن ویلسون، شهروندان این منطقه به نشانه اعتراض خود به حکم یادشده تظاهرات کرده‌اند.

در هنگام وقوع قتل مایکل براون در روز نهم اوت نیز اعتراض‌های گسترده‌ای در آمریکا صورت گرفت و معترضان خواهان مجازات دارن ویلسون شدند.

واکنش اولیه اجتماع بیرون اداره پلیس فرگوسن در لحظه‌ای که متوجه می‌شوند دادگاه افسر پلیس «دارن ویلسون» را که در تیراندازی موجب مرگ مایکل براون شد، محکوم نکرده است:

در رسانه‌های غربی تاکید شده است که خانواده مقتول نیز مخالفت خود با رای دادگاه میسوری را اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس و رویترز گزارش داده‌اند که در ۹۰ منطقه آمریکا ازجمله فرگوسن، لس‌آنجلس، فیلادلفیا، نیویورک و واشنگتن تظاهرات اعتراضی برپا شده است. گفته می‌شود که معترضان تظاهرات را با رفتارهای خشونت‌آمیز توام کرده‌اند و به تخریب و غارت مغازه‌ها پرداخته‌اند.

آسوشیتدپرس گزارش داده است که افراد حاضر در این تظاهرات پلاکاردهایی با خود حمل می‌کنند و فریاد می‌زنند: «دست‌ها بالا، شلیک نکنید.»

بر اساس این گزارش، معترضان شهر فرگوسن چندین خودرو و چند ساختمان را به آتش کشیده‌اند. مدارس این شهر نیز امروز تعطیل اعلام شده است.

تظاهرات خودجوش مردم در نیویورک که از نتیجه دادگاه مرگ مایکل براون عصبانی‌اند:

گروهی از معترضان پس از اعلام رای هیات منصفه دادگاه ایالت میسوری مبنی بر عدم اعلام جرم علیه دارن ویلسون، تظاهرات‌هایی نیز نزدیک مقر پلیس شیکاگو برگزار کردند. در شهر فیلادلفیا نیز تظاهراتی اعتراض آمیز برگزار شده است.

رویترز گزارش داده است که صدای شلیک گلوله‌های واقعی در مقابل یک دپارتمان پلیس شهر فرگوسن پس از اعلام رای این دادگاه شنیده شده است.

براساس گزارش‌های موجود، یک نیروی پلیس نیز در درگیری‌ با مردم معترض زخمی شده است. بیش از ۳۰ نفر در این درگیری دستگیر شده‌اند. پلیس برای عقب‌نشینی افراد معترض، از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

مقامات پلیس اعلام کرده‌اند که اوضاع در این مناطق از کنترل خارج شده است.

باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا نیز به مردم این کشور به ویژه ساکنان فرگوسن تاکید کرده است تا رای و تصمیم دادگاه را بپذیرند و آرامش خود را حفظ کنند.

وی خطاب به جمعیت معترض گفته است: «آسیب رساندن به دیگران یا تخریب اموال عمومی پاسخی به قتل صورت گرفته نیست و مردم باید آرامش خود را حفظ کنند. من از معترضان می‌خواهم تا راهپیمایی‌های اعتراضی خود را صلح آمیز برگزار کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Sam

    کس هایی که تصمیم گرفته اند  ٫هییت منصفه  نه  بلکه  نماینده  های  خود پلیس و اف.بی.ای  اند.  دادگاه ها در امریکا از   اف.بی.ای اند.