ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفتمین کارت زرد مجلس به دولت روحانی

علی ربيعی وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم، به‌دلیل آن‌چه انتصاب‌های نامناسب در این وزارتخانه عنوان شد از نمایندگان مجلس کارت زرد گرفت.

نمايندگان مجلس ایران برای هفتمین بار به وزیران دولت حسن روحانی کارت زرد دادند. این بار نوبت علی ربيعی وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که کارت زرد را از مجلس دریافت کند.

علی ربيعی در مجلس گفت «فساد» و «رهبری» دو خط قرمز او هستند

به گزارش منابع خبری ایران، در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۴ آذرماه مجلس ایران، بررسی سئوال محمدرضا پورابراهيمی، نماینده کرمان، از وزير تعاون کار و رفاه اجتماعی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

پورابراهيمی در مورد ملاک انتخاب و انتصاب مديران صندوق‌های زير مجموعه وزارت تعاون يعنی صندوق بازنشستگی کشوری و تأمين اجتماعی پرسیده و گفته بود مديران سياسی و بی‌تجربه در این وزارتخانه منصوب شده و «احزاب سياسی تندرو در وزارت رفاه رسوب و لانه کرده‌اند».

به‌گفته این نماینده مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز «در اختيار مجموعه وزارت اطلاعات سابق قرار گرفته است».

مخالفان علی ربیعی گفته‌اند فضای سياسی حاکم بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اين وزارتخانه را تبديل به «شرکت سهامی احزاب سياسی» کرده است.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دفاع از خود گفت در اين مدت تلاش کرده تا با به‌کارگيری افراد متخصص، اين وزارتخانه را پيش ببرد.

وی درباره عملکرد خود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت به پنج ميليون نفر دفترچه بیمه داده‌شده و ۱۲ هزار ميليارد تومانی که دولت قبلی قرار بود به این وزارتخانه بدهد در دولت یازدهم تحویل گرفته است.

وی همچنین گفت نظام حقوقی اصلاح شده و در حال حاضر «رئيسی در سازمان تأمين اجتماعی فعالیت می‌کند که وقتی ۱۴ ميليون تومان برايش حقوق می‌زنند نصف آن را پس می‌دهد».

سازمان تأمین اجتماعی از بزرگ‌ترین سازمان‌های اقتصادی ایران به‌شمار می‌رود. این سازمان ۹ شرکت و سازمان را در زیر مجموعه خود دارد که شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی موسوم به «شستا» تنها یکی از آن‌هاست. سازمان تأمین اجتماعی ۱۲ میلیون نفر را زیر پوشش خود دارد که با احتساب خانواده‌هایشان برای بیمه خدمات درمانی، ۳۷ میلیون نفر را در بر می‌گیرد.

«حفظ مدیران قبلی نشانه سلامت فکری من است»

علی ربیعی «شستا» را «حيات خلوت» هيچ کس ندانست و گفت: «بازنشسته‌های سازمان تأمين اجتماعی همگی طومارهای مفصلی داشتند اما امروز طبق تحقيقی که وزارت اطلاعات انجام داده اعتراض در کارخانجات کمتر شده که کارگران يکی از دلايل آن را اعتماد به وزير و وزارتخانه عنوان کرده بودند.»

سال گذشته هزاران شاغل و بازنشسته کارخانه‌های مختلف مثل ایران خودرو، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، کیان تایر، کارخانجات صنایع فلزی، پتروشیمی‌های منطقه ماهشهر، کارگران نساجی کردستان، فولاد زاگرس، شاهو و پرریس، کارگران بیمارستانی و کارگران ساختمانی، در طومارهایی خواهان رسیدگی به تخلف‌ها و حیف و میل‌ها در سازمان تأمین اجتماعی شده‌ بودند.

کمیته تحقیق و تفحص مجلس در دو نوبت به تخلف‌های این سازمان رسیدگی کرد که نوبت دوم آن در سال ۹۲ بود.

بر اساس گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس، سازمان تأمین اجتماعی ۱۳۸ شرکت انحصاری به ارزش چهار میلیارد یورو را به شرکت هولدینگ سورینت قشم به مدیریت بابک زنجانی، تاجر ایرانی که هم‌اکنون در زندان است، واگذار کرده است.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه صحبت‌های روز سه‌شنبه خود حفظ مدیران قبلی را نشانه سلامت فکری خود دانست و با تأکید بر این‌که «پاک» زندگی کرده به نمایندگان گفت: «از من انتظار نداشته باشيد کسی را که مد نظر است جايی بگذارم. به من ايراد گرفتند که چرا برادر فلان نماينده که مخالف دولت است در فلان شرکت است، مگر او انسان نيست؟»

ربيعی همچنين گفت «فساد» و «رهبری» دو خط قرمز او هستند.

سخنان علی ربيعی در مجلس نمايندگان را قانع نکرد و نمايندگان با ۹۸ رأی موافق، ۹۵ رأی مخالف، ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماينده حاضر در مجلس به وی کارت زرد دادند.

علی ربیعی به‌هنگام رأی مجلس به کابینه حسن روحانی با ۱۶۳ رأی موافق، ۱۰۰ رأی مخالف و ۲۱ رأی ممتنع، اعتماد مجلس را جلب کرده بود.

برخی از رسانه‌های اصولگرا پیش از رأی اعتماد مجلس به کابینه روحانی علیه وی مطالبی منتشر و او را از حامیان «فتنه ۸۸» معرفی کردند.

مسئولان حکومتی در ایران اعتراضات پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ را فتنه می‌نامند.

علی ربیعی در آن سال از فعالان ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بوده است. او همچنین مشاور اجتماعی محمد خاتمی در دوره هشت ساله ریاست جمهوری وی نیز بود.

پيش از وزیر کار و رفاه اجتماعی، مجلس به وزیران ارشاد، اقتصاد، آموزش و پرورش، کشور، علوم و صنعت معدن و تجارت نیز کارت زرد داده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • arjomand

    اینقدر کارت زرد بدهید تا کارت زرد دانتان پاره شود چون دولت به کار خودش ادامه میدهد!!