ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد فرهادی وزیر علوم شد

محمد فرهادی، وزیر پیشنهادی علوم، با ۱۹۷ رای موافق در برابر ۲۸ رای مخالف رای اعتماد گرفت. علی مطهری در سخنرانی خود گفته بود رای به فرهادی، مجلس را به معامله متهم می‌کند

محمد فرهادی، وزیر پیشنهادی علوم با ۱۹۷ رای موافق در برابر ۲۸ رای مخالف رای اعتماد گرفت. علی مطهری در سخنرانی خود گفته بود، رای به فرهادی، مجلس را به معامله متهم می‌کند.

محمد فرهادی، با ۱۹۷ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شد. او پس از استیضاح فرجی دانا و ناکامی نیلی احمدآبادی و دانش آشتیانی در جلب رای اعتماد نمایندگان، سومین گزینه پیشنهادی دولت به مجلس بود.

حسن روحانی صبح چهارشنبه ۵ آذر در مجلس گفت این که دکتر فرهادی در هر دو وزارتخانه علوم و بهداشت مسئولیت داشته، نقطه امتیازی است. او فرهادی را فردی معتدل و معتقد به تحول در دانشگاه دانست و افزود: «دانشگاه ما باید از کمیت به کیفیت برسد. دانشگاه ما باید دانشگاه علم، آگاهی، سیاست و نه سکو برای جناح‌های مختلف سیاسی باشد و فرهادی هم به این امر معتقد است که دانشگاه باید آرام باشد.»

روحانی از رسانه‌ها خواست تا رای نیاوردن وزرا را به مسائلی نسبت ندهند که نتیجه‌ آن اهانت به مجلس و نمایندگان باشد.

علی مطهری، نماینده تهران در مقام مخالفت با فرهادی گفته بود اگر مجلس به او رای دهد، معامله‌ای صورت گرفته است. مطهری در توضیح این مخالفت تاکید کرد که مجلس در استیضاح فرجی دانا و رد صلاحیت نیلی و دانش آشتیانی، معیار خود را «همراهی با فتنه» اعلام کرد، اما فرهادی نیز در کارنامه سیاسی خود نامه‌ای را در اعتراض به نحوه برخورد نیروی انتظامی با مردم در سال ۸۸ امضا کرده است.

مطهری نتیجه گرفت که اگر مجلس به فرهادی رای دهد، از موازین اصولگرایی خود عدول کرده است: «دکتر فرهادی سابقه فعالیت در حزب مشارکت را دارد پس این با معیار مجلس جور نیست. رای به فرهادی مجلس را به معامله متهم می‌کند.»

محمد فرهادی، پیش از این در سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ وزیر فرهنگ و آموزش عالی بوده است و در نخستین دولت محمد خاتمی موسوم به «دولت اصلاحات»، تصدی وزارت بهداشت را بر عهده داشت.

محمد فرهادی مدتی نیز به‌عنوان رئیس دانشگاه تهران و قائم مقام جمعیت هلال‌احمر به فعالیت مشغول بوده و هم‌اکنون رئیس جمعیت هلال‌احمر است.

روزنامه اعتماد، روز یکشنبه دوم آذر در گزارشی نوشته بود که اعضای جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس، در نشستی در باره عملکرد فرهادی در دولت محمد خاتمی و نوع عملکرد او در هلال احمر  با یکدیگر مشورت کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    نمایندگان  یاد فرهاددانشجو و بورس های اهدایی افتادند!

  • faryad

    آقای فرهادی اما پيش از جلسه رای اعتماد در روز چهارشنبه و همچنين در جلسه رای اعتماد امضای اين نامه را تکذيب کرده است..... در حقیقت توبه کرده.

  • arjomand

    روحانی با مقاومت و سرسختی در انتخاب وزیر علوم پیام قاطعی را به مجلسیانی که بسیاری ازانها کمتراز۱۰% رای مردم را دارند داد. انها را درمقابل افکار عمومی قرار داد و وادار به عقب نشینی کرد. اگر به راحتی تسلیم میشد بلافاصله بعد وزرای ارشاد، اموزش وپرورش و.....نیزاستیضاح میشدند. الان مجلس نامشروع قبل از هر استیضاحی فکرمیکند که ایا ارزش رویارویی با افکارعمومی رادارد یا نه. روحانی متشکریم