ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسیتال پیانو میناسکانیان در تالار وحدت

رافائل میناسکانیان در این رسیتال قطعاتی از ولفگانگ آمادئوس موتسارت، روبرت شومان و بلا بارتوک، موسیقی‌دان سرشناس مجاری را اجرا می‌کند.

رافائل میناسکانیان، نوازنده پیانو و موسیقی‌دان ایرانی یک بار دیگر به تالار وحدت می‌رود که برای علاقمندان به موسیقی کلاسیک رسیتال پیانو اجرا کند.

رافائل میناسکانیان، نوازنده پیانو و موسیقی‌دان ایرانی

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داده است که کنسرت رافائل میناسکانیان جمعه ۵ دی ماه/ ۲۶ دسامبر سال جاری که مصادف است با دومین روز کریسمس در تقویم میلادی اجرا می‌شود. میناسکانیان در این رسیتال، قصد دارد قطعاتی از ولفگانگ آمادئوس موتسارت، روبرت شومان و بلا بارتوک، موسیقی‌دان سرشناس مجاری را اجرا کند.

این دومین بار است که رافائل میناسکانیان در تالار وحدت پیانو می‌نوازد. ۲ خرداد/ ۲۳ مه سال جاری او در تالار وحدت قطعاتى از شوبرت، بتهوون، شوپن و برامس را اجرا کرد که از آن میان سونات «آپاسیوناتا» بتهوون مورد توجه علاقمندان قرار گرفت. سال گذشته هم میناسکانیان به یاد استادش، امانوئل ملیک اصلانیان کنسرتی برگزار کرد و قطعاتی از اصلانیان، هایدن، شومان و برامس را نواخت.

محمود خوشنام، پژوهشگر موسیقی از ملیک اصلانیان (۱۲۹۴-۱۳۸۲) به عنوان «یکی از اندک موسیقیدانان اندیشمند در ایران» یاد می‌کند. به گفته محمود خوشنام «گلبانگ» برای ارکستر و گروه آواز جمعی، «پروانه»، باله «افسانه آفرینش» و اوراتوریوی «سپیده» از آثار برجسته اصلانیان است. این آثار در سال‌های پیش از انقلاب در تالار رودکی اجرا شده است.

میناسکانیان؛ نسل سوم نوازندگان پیانو

رافائل میناسکانیان همراه با هنرمندانی مانند رافيك پطروسيان، گيتى امير خسروی، تانيا آشوت، امانوئل مليك اصلانيان، وسكى اوهانسيان، نوين افروز، پرى بركشلى، آريانا بركشلى، فريده بهبود و خاچيك بابايان از مهم‌ترین نوازندگان نسل سوم پیانو در ایران است.

او در سال ۱۳۲۰ در تهران متولد شده است. در نوجوانی نخستین رسیتال پیانوی کلاسیک را به طور زنده در تلویزیون ملی ایران اجرا کرد. او که نواختن پیانو را نزد امانوئل ملیک‌ اصلانیان آغاز کرده بود، به آمریکا رفت و در دانشگاه کالیفرنیا در لس اَنجلس (UCLA) در رشته‌ موسیقی تحصیل کرد. او از کارل اولریش اشنابل، پیانیست اتریشی و از ایلنا کابش، پیانیست بریتانیایی مجارستانی‌تبار بهره جسته است.


میناسکانیان برای نخستین بار در لندن در سالن پِرسل تالار فستیوال سلطنتی روی صحنه رفت. اریک وار، منتقدِ سر‌شناس موسیقی، او را «آینده‌دار» و توانایی هنری و تکنیکی‌اش را «پخته»، «پرشور»، «درخشان» و «بسیار تمیز» توصیف کرد.

او پس از بازگشت به ایران به دعوت آرنو باباجانیان، در اجرای «راپسودی ارمنی برای دو پیانو» در دانشگاه تهران با این آهنگساز و پیانیست ارمنی همکاری کرد.

میناسکانیان در سال‌های گذشته در زمینه آموزش و اجرای سلو، مجلسی و ارکستری فعالیت می‌کرده و اکنون یکی از استادان موسیقی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشکده موسیقی دانشگاه هنر است.

همراهی با ارکستر زهی ارمنستان در جشن زادروز آرام خاچاتوریان و همراهی با ارکستر پارسیان در «شب بتهوون» در تالار وحدت از دیگر اجراهای اوست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.