ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس هنگ‌کنگ رهبران معترضان را بازداشت کرد

در جریان برچیدن موانعی که مخالفان در خیابان‌های هنگ‌کنگ ایجاد کرده بودند، بار دیگر پلیس با معترضان درگیری‌ شد و ده‌ها نفر از جمله دو تن از رهبران معترضان را بازداشت کرد.

پلیس هنگ‌کنگ در پی برچیدن موانعی که مخالفان در خیابان‌های منطقه مونگ‌کوک ایجاد کرده بودند با معترضان درگیر شد و بیش از ۱۴۰ نفر، از جمله دو تن از رهبران مخالفان را بازداشت کرد.

پلیس هنگ‌کنگ موانعی که مخالفان در خیابان‌های منطقه مونگ‌کوک ایجاد کرده بودند پاکسازی می‌کند.

منطقه مونگ‌کوک آرام نمی‌گیرد. از زمان آغاز اعتراضات در هنگ‌کنگ، در این منطقه کارگرنشین خشونت‌آمیزترین درگیری‌ها رخ داده است. در جریان جمع‌آوری موانع مخالفان نیز چنین درگیری‌هایی اتفاق افتاد.

صبح روز گذشته، سه‌شنبه ۲۵ نوامبر / ۴ آذر، کارگران دولتی شروع به جمع‌آوری موانعی از پالت چوبی، میله‌های فلزی و وسایل دورانداختنی در خیابان کردند. آن‌ها از سوی چهار هزار مأمور پلیس حمایت می‌شدند.

در آغاز همه چیز آرام بود. کلودیا مو، یکی از معترضان که در میان جوانان مخالف قرار داشت، با بیان این‌که مخالفان برای «دمکراسی واقعی» مبارزه می‌کنند، گفت: «ما تلاش می‌کنیم که در اینجا اتفاق بدی رخ ندهد.»

حمله پلیس

هنگامی که معترضان نخواستند خیابان را ترک کنند درگیری‌ها آغاز شد. پلیس از اسپری فلفل استفاده کرد و ده‌ها نفر را بازداشت کرد.

لستر شوم (راست) و جوشوا وونگ (چپ) از رهبران حرکت اعتراضی بازداشت شدند.

صبح امروز، چهارشنبه ۲۶ نوامبر / ۵ آذر عملیات پلیس این بار در محور اصلی اردوگاه معترضان در مونگ‌کوک، ادامه یافت.

اتحادیه دانشجویان اعلام کرد که در ميان افراد بازداشتی، لستر شوم، نماینده دانشجویان و جوشوا وونگ، دانش‌آموز ۱۸ ساله نیز دیده می‌شوند. تصاویر منتشرشده نشان می‌دهند که چگونه مأموران وونگ را بازداشت کرده‌اند. شوم و وونگ هر دو از رهبران جنبش اعتراضی به‌شمار می‌روند.

ظهر روز چهارشنبه به‌وقت محلی، منطقه مونگ‌کوک باز شد و نخستین خودروها به حرکت در آمدند اما به‌نظر نمی‌رسد که به این شکل ادامه یابد.

دانشجویان می‌گویند هر وقت مأموران خواسته‌اند خیابان‌ها را باز کنند اقدام آن‌ها چندان دوام نیاورده و دانشجویان دوباره بازگشته‌اند. برخی از معترضان اعلام کرده‌اند که بار دیگر خیابان‌ها را اشغال خواهند کرد.

جمع‌آوری موانع ایجادشده در خیابان‌ها با شکایت حقوقی رانندگان تاکسی و مینی‌بوس صورت گرفته و مقامات حکم دادگاه را اجرا کرده‌اند.

صحنه بازداشت جوشوا وونگ

لئونگ چون - یینگ، رئیس دولت در این‌باره گفت: «من می‌خواهم به معترضانی که همچنان خیابان‌ها را در اشغال خود دارند بگویم که رفتار آن‌ها نقض قانون است. در هنگ‌کنگ حاکمیت قانون وجود دارد. هر کس باید این قانون را رعایت کند. اگر در حال حاضر مقامات یک تصمیم قضایی را اجرا می‌کنند، همه باید همکاری کنند.»

تظاهرات اعتراضی برای دمکراسی بیشتر، شصتمین روز خود را از سر گذارنده است.

به‌رغم جمع‌آوری خیابان‌های اصلی منطقه مونگ‌کوک، هنوز دو منطقه در اشغال معترضان است، از جمله مقر دولت در مونگ‌کوک. در مقابل مقر دولت، شریان اصلی رفت و آمد همچنان مسدود است.

با این حال تعداد اشغال‌کنندگان خیابان به چند صد نفر کاهش یافته و در میان مردم نیز تعداد موافقان حرکت اعتراضی به‌شدت کم شده است. بیش از ۸۰ درصد مردم خواهان پایان دادن به بستن خیابان‌ها هستند.

اختلاف اصلی بر سر نحوه برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۷ است. چین که هنگ‌کنگ را تحت حاکمیت خود دارد می‌گوید از سه سال آینده مردم این کشور قادر خواهند بود خودشان دولتشان را انتخاب کنند، به شرط آن‌که نامزدها از صافی نظارت حزب کمونیست چین عبور کرده باشند.

دانشجویان نظارت چین را بر انتخابات داخلی هنگ‌کنگ قبول ندارند.

هنگ‌کنگ از سال ۱۹۹۷ از حمایت بریتانیا خارج شده و اداره امور آن طبق فرمول «یک کشور، دو نظام» انجام می‌شود. این فرمول امکان خودگردانی و دموکراسی محدود را به دولت محلی می‌دهد اما تصمیمات کلان را بر عهده چین می‌گذارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.