ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گسترش تظاهرات اعتراضی در شهرهای مختلف آمریکا

تظاهرات در آمریکا از شهر فرگوسن به شهرهای دیگر نیز گسترش یافته و در نیویورک، واشنگتن و شیکاگو نیز تظاهرکنندگان به روند دادرسی به قتل نوجوانی سیاهپوست به دست پلیس اعتراض کرده‌اند.

تظاهرات اعتراضی در آمریکا از شهر فرگوسن به شهرهای دیگر نیز گسترش یافته است. تظاهرکنندگان به رای دادستان ایالت میسوری برای صدور قرار منع تعقیب برای یک افسر پلیس که نوجوانی سیاه‌پوست را به قتل رسانده بود اعتراض دارند.

تظاهرات در اعتراض به دادرسی ناعادلانه به پرونده قتل یک نوجوان سیاهپوست توسط پلیس

شبکه سی ان ان گزارش داده است که اکنون دیگر تظاهرکنندگان فقط به ماجرای کشته شدن مایکل براون، نوجوان سیاه‌پوست، اعتراض ندارند بلکه می‌گویند این دادرسی ناعادلانه نشانه وجود تبعیض نژادی در آمریکاست.

رویترز گزارش داده است ۲۰۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی آمریکا در دومین شب متوالی ناآرامی‌ها وارد حومه سنت لوییس شده‌اند تا با آتش‌زدن و غارت مغازه‌ها و اموال عمومی مقابله کنند. پلیس می‌گوید بیش از ۴۰ نفر را بازداشت کرده است. حداقل یک ماشین پلیس نیز در نزدیکی شورای شهر فرگوسن به آتش کشیده شده و پلیس به سوی تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک گرده است.

به جز شهر فرگوسن در ایالت میسوری، تظاهرات در بقیه نقاط و شهرهای آمریکا بدون خشونت گزارش شده است.

در میدان «تایمز اسکوئر» نیویورک تظاهرکنندگانی از نژاد‌ها و سنین مختلف در حالی که دست‌‌های خود را بالا گرفته بودند خطاب به پلیس فریاد می‌زدند: شلیک نکن!

تظاهرات به شهرهای مختلف از جمله نیویورک و واشنگتن نیز گسترش یافته است

گفته می‌شود مایکل براون در حالی که دست‌های خود را به نشانه تسلیم به پلیس بالا برده بوده مورد هدف قرار گرفته است.

در واشنگتن تظاهرکنندگان در پیاده رو‌ها دراز کشیدند تا یادآور جسد نوجوان هجده ساله باشند.

در شهر بوستون نیز حدود هزار نفر در تظاهرات مشابهی شرکت کرده‌اند.

در شیکاگو گروهی از جوانان سیاهپوست مقابل دفتر شهردار تجمع کردند. در لس آنجلس اما تظاهرکنندگان موفق شدند برای ساعاتی یکی از بزرگراه‌ها را با گذاشتن موانعی مسدود کنند. گروهی دیگر از آنان نیز تظاهراتی صلح آمیز مقابل مقر اصلی پلیس لس نجلس انجام دادند.

با این‌حال اعتراضات در اوکلند در کالیفرنیا به هیچ وجه مانند نقاط دیگر صلح آمیز و بدون خشونت نبوده است. در طول شب، مغازه‌های بسیاری، از جمله فروشگاه‌های تلفن همراه مورد دستبرد و غارت قرار گرفت و به بسیاری از ماشین‌ها نیز آسیب جدی وارد شد. همچنین در نقاطی از شهر تظاهرات کنندگان خشمگین آتش افروخته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.