ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد خاتمی: حسن روحانی تحت فشار مخالفان است

محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران می‌گويد فشار مخالفان عليه حسن روحانی، رئيس‌جمهور با اين هدف است که به او بگويند ما هنوز قدرت داريم.

محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران می‌گويد حسن روحانی، رئيس‌جمهور کنونی در مورد مسائل سياسی و فرهنگی، تحت فشار مخالفان است.

محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران

روزنامه اعتماد روز پنج‌شنبه ششم آذر به نقل از خاتمی گزارش داد که هدف فشارها اين است که به روحانی بگويند «ما هنوز هستيم و قدرت داريم و نمی‌گذاريم به آن شکل که شما می‌خواهيد کار انجام بگيرد.»

خاتمی می‌گوید: «در عرصه‌هايی که می‌توانند و دست‌شان می‌رسد حتی در زمينه مذاکرات خارجی هم بسيار تلاش می‌کنند اما بايد انصاف داد که خوشبختانه رهبری حمايت می‌کنند و دل‌شان می‌خواهد با آبرومندی و حفظ مصالح ملی و انقلابی مسائل حل شود.»

به‌گفته وی «در جاهايی که پشتيبانی رهبری وجود نداشته باشد، طبعا اثر کار آن‌هايی که کارشکنی می‌کنند، بيشتر می‌شود.»

رئيس‌جمهور پيشين ايران که در جمع شماری از دانشجويان و استادان دانشگاه مفيد سخن گفته، به حصر ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد نيز اشاره کرده و افزوده: «شايد بتوان گفت دولت در مسائل سياسی و فرهنگی از جمله حصر و زندانيان می‌توانست بهتر عمل کند اما اين را هم بايد گفت که اين موضوعات دست دولت نيست امکانات دولت محدود است و نمی‌تواند در همه جا صرف شود.»

خاتمی گفت: «از جمله اولويت‌ها در اين زمينه اين است که لااقل به وضع زندگی آن‌هايی که محصور و محبوس هستند، رسيدگی شود که انصافا آقای روحانی در اين زمينه کار کرده‌اند و کسانی مأمور شده‌اند که به وضع زندگی و به‌خصوص سلامت عزيزان دربند بيشتر رسيدگی کنند و می‌کنند.»

موسوی، کروبی و رهنورد از بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سر می‌برند.

محمد خاتمی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به انتخابات سال آينده مجلس در ايران گفت بايد مجلسی تشکيل شود که نماينده اکثريت جامعه باشد.

وی ضمن انتقاد از عملکرد مجلس کنونی ايران، گفت: «آيا رواست کسانی که بر فرض از هفت تا ١٠ درصد جامعه ما را نمايندگی می‌کنند، حق داشته باشند که خواسته‌های خود را تحميل کنند يا جلوی خواسته‌های اکثريت بايستند؟»

به گفته رئيس‌جمهور پيشين ايران، اگر مجلس «عاقل، معتدل و مدبر» و نماينده اکثريت جامعه باشد «همه سود می‌برند.»

وی ابراز اميدواری کرد که انتخابات سال آينده مجلس در فضايی باز و آزاد برگزار شود تا در اثر آن «انسان‌های کارآمد، مدبر و عاقل»  انتخاب و اکثريت جامعه را نمايندگی کنند.

انتخابات دهمين دوره مجلس ايران در اسفند ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • saeed

    بنظر میرسد که حاکمیت از دولت روحانی و وجه آن استفاده ابزاری می کند . واگذاری رویداد مبهم مذاکره به دولت روحانی که در آن سر انجام کار نامشخص است و اعلام برائت از دستاورد شکست با طرح اینکه من به آمریکائیها اعتماد ندارم حمایت بی هزینه است که البته هزینه آن را دولت روحانی و حامیان سیاسی آن می پردازندودر صورت پیروزی در مذاکرات و کاهش خطر تهاجم خارجی (که بخشی از اپوزیسون خارج نشین انتظار آن را می کشند) سرکوب و تشدید شرایط اختناق داخلی بسهولت امکان پذیر می گردد . چون همواره بیم از خطر خارجی حاکمیت را در رفتار داخلی محتاط کرده است. رفتار حاکمیت در ادامه حصر رهبران جنبش سبز, تشدید فضای ارعاب (اسید پاشی), تهدید دانشگاه (استیضاح وزیر علوم و ادامه ماجرا),دستگیری پراکنده نشان میدهد که آینده ای برای اصلاح طلبان از منظر حاکمیت وجود ندارد و دستکم در داخل سعی بر حفظ نفوذ خود دارد و خوش بینی آقای خاتمی برای اصلاح با تکیه بر انتخابات مجلس ناشی از مثبت اندیشی ایشان است مگر اینکه حاکمیت به این جمع بندی برسد که عناصر تندرو را از مجلس حذف کند که آن هم برایش کم هزینه نیست