ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۵ کشته در حمله طالبان به خودروی سفارت بریتانیا در کابل

سوءقصدی انتحاری در جاده کابل – جلال آباد به خودروی سفارت بریتانیا جان پنج غیرنظامی افغان را گرفت. پنج کودک در میان ۳۴ مجروح حمله هستند.

سوءقصدی انتحاری در جاده کابل – جلال آباد به خودروی سفارت بریتانیا جان دست‌کم پنج غیرنظامی افغان را گرفت. ۳۴ نفر در اثر این حمله زخمی شده‌اند که پنج کودک نیز در میان آنها هستند.

یک موتورسوار با حمله به خودروی سفارت بریتانیا در کابل، جان پنج شهروند افغان را گرفت. این حمله انتحاری، صبح پنجشنبه ۲۷ نوامبر در شرق کابل و در مسیر کابل- جلال‌آباد روی داد و ۳۴ زخمی نیز بر جای گذاشت.

خودروی سفارت بریتانیا در این حمله آسیب جدی دیده و سرنشینان آن نیز زخمی شده‌اند. به گفته یک سخنگوی سفارت‌خانه، هیچ‌یک از دیپلمات‌های این کشور در خودرو نبوده‌اند.

طالبان مسئولیت این حمله را با انتشار اطلاعیه‌ای در اینترنت بر عهده گرفت. پیش‌تر گفته شده بود که عامل تهاجم، با اتومبیل به خودروی یادشده کوبیده اما معاون وزارت کشور افغانستان تاکید کرده که عامل انفجار، یک موتورسوار بوده است.

حملات انتحاری به کاروان‌های نظامی یا شرکت‌ها و مراکز متعلق به خارجی‌ها در افغانستان‌، در هفته‌های گذشته تشدید شده‌اند. روز یکشنبه ۲۳ نوامبر نیز یک موتور سوار با حمله انتحاری به یک ورزشگاه در پکتیکا،‌ جان ۵۷ نفر را گرفت. بیشتر قربانیان این حمله، تماشاچیان یک بازی والیبال بودند.

صحنه پس از حمله - جاده جلال‌آباد- کابل

حمله روز یکشنبه، ساعاتی پس از تصویب توافقنامه امنیتی افغانستان با آمریکا و ناتو در مجلس این کشور انجام شد. مسئولیت این حمله را کسی بر عهده نگرفت اما وزارت اطلاعات افغانستان، شبکه حقانی را عامل آن معرفی کرد.

به عقیده ناظران، حملات هفته‌های گذشته، پیوند مستقیمی با قرارداد امنیتی دارند. در پایان سال ۲۰۱۴، نیروهای سپاه بین‌المللی حافظ صلح «آیساف» از افغانستان خارج می‌شوند اما هزاران سرباز خارجی هم‌چنان در این کشور  می‌مانند تا آموزش نیروهای مسلح افغانستان را سر و سامان دهند.

بر اساس توافق‌نامه امنیتی ده ساله افغانستان و آمریکا، ۹۸۰۰ نفر از نیروهای ایالات متحده اجازه دارند از آغاز سال ۲۰۱۵، در ولایات مختلف این کشور تاسیسات نظامی داشته باشند و از فرودگاه‌های استراتژیک بگرام‌، کابل، قندهار، هرات، مزار شریف و پایگاه‌های زمینی دیگر افغانستان استفاده رسمی کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.