ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بمباران رقه ۱۰۰ کشته به جای گذاشت

در حمله هوایی ارتش سوریه به شهر رقه نزدیک به ۱۰۰ نفر کشته شدند. رقه یکی از مناطقی است که نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) در آن فعال هستند.

بمباران جنگنده‌های ارتش سوریه در شهر رقه، جان نزدیک به ۱۰۰ نفر را گرفت.  برای نخستین بار از آغاز جنگ در این کشور، هیأت دولتی سوریه در مسکو با ولادیمیر پوتین دیدار کرد.

حملات هوایی ارتش سوریه به شهر رقه

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که حملات هوایی ارتش سوریه «ده‌ها نفر از غیرنظامیان را کشته و خانه‌ها را ویران کرده است.»

بنا به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، دست‌کم ۹۵ نفر در حملات هوایی رژیم بشار اسد به منطقه صنعتی رقه، واقع در شمال سوریه، کشته شده‌اند. در این منطقه بسیاری از غیرنظامیان کار می‌کنند.

این نهاد غیردولتی افزوده است که ۵۲ غیرنظامی در میان کشته‌شدگان این حملات هوایی بوده‌اند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه گفت: «پس از حمله هوایی نخست، مردم با عجله برای کمک به قربانیان شتافتند که در همان لحظه حمله دوم هوایی انجام شد.»

یک مقام امنیتی در دمشق این حملات هوایی را تأیید کرد و گفت حملات علیه مواضع نیروهای تندروی سنی که مناطق بسیاری را در سوریه و عراق در تصرف خود دارند انجام شده است.

رقه تنها شهری است که «دولت اسلامی» (داعش) از زمان ظهورش در سال ۲۰۱۳ در سوریه آن را در اختیار دارد. این گروه همراه با دیگر گروه‌های شورشی رقه را فتح کردند اما بعد داعش بی‌رحمانه هم‌پیمان‌های خود را کنار زد تا جایگاه خود را مستحکم کند.

رژیم اسد که از آغاز سال ۲۰۱۴ از جنگ بین «دولت اسلامی» و دیگر شورشیان سود برد، از چند ماه پیش حملات به مواضع این گروه در شمال و شرق را آغاز کرد.

پوتین دخالت می‌کند

رقه و اطراف آن که پیش از آغاز جنگ سوریه ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داشت، در هفته‌های اخیر هدف حملات هوایی نیروهای ائتلاف ضدداعش به‌رهبری آمریکا نیز بوده است. ائتلاف جهانی در سوریه به‌منظور کمک به نیروهای مخالف بشار اسد و در عراق با هدف کمک به نیروهای دولت عراق، به مواضع داعش حمله می‌کند.

بالاترین مقام سوریه تأکید کرده است که دمشق عملیات خود را با نیروهای ائتلاف «هماهنگ» نمی‌کند تا با قدرت به ائتلاف نشان دهد مبارزه با داعش در سایه نبرد با مخالفان رژیم قرار دارد.

حملات هوایی به رقه پیش از نشست ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه و هیأت بلندپایه سوری به ریاست ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه روز چهارشنبه در سوچی صورت گرفت. این نشست پشت درهای بسته انجام شد.

مسکو، متحد اصلی رژیم اسد، در پی احیای روند متوقف شده صلح پس از شکست مذاکرات ژانویه و فوریه در ژنو بین رژیم سوریه و اپوزیسیون در تبعید، تحت نظارت سازمان ملل، غرب و روسیه، است.

پس از نشست پوتین و هیأت نمایندگی سوریه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ایده یک کنفرانس بین‌المللی برای راه‌اندازی مجدد مذاکرات بین طرفین را مطرح کرد و گفت که چنین موضوعی زمان می‌برد.

به‌گزارش منابع خبری روسیه، در دیدار مقام‌های دو کشور، دمشق از مسکو خواسته است تا به تحویل موشک‌های ضدهوایی «اس ـ ۳۰۰» سرعت بخشد.

دیدار هیأت نمایندگی دولت سوریه از مسکو روز پنج‌شنبه ۲۷ نوامبر / ۶ آذر پایان خواهد یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.