ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه: آمریکا نمی‌تواند درس حقوق بشر بدهد

وزارت خارجه روسیه عصر روز چهارشنبه ۲۶ نوامبر در بیانیه‌ای با اشاره به ناآرامی‌های سه روز گذشته در ایالات مختلف آمریکا تاکید کرد که این کشور نمی‌تواند در زمینه حقوق بشر به روسیه درس دهد.

 وزارت خارجه روسیه، در پی تظاهرات شمار زیادی از مردم آمریکا به رای دادستان ایالت میسوری برای صدور قرار منع تعقیب برای یک افسر پلیس که نوجوانی سیاه‌پوست را به قتل رسانده بود، با صدور بیانیه‌ای سیستم قضائی این کشور را محکوم کرد.

مایکل براون ۱۸ساله، سلاحی همراه خود نداشته و با ۱۲ گلوله پلیس کشته شده است.

به گزارش منابع غربی ازجمله رویترز و اسکای‌نیوز، وزارت خارجه روسیه عصر روز چهارشنبه ۲۶ نوامبر در بیانیه‌ای با اشاره به ناآرامی‌های سه روز گذشته در ایالات مختلف آمریکا تاکید کرد که این کشور نمی‌تواند در زمینه حقوق بشر به روسیه درس دهد.

هیئت منصفه دادگاه سن لوئیس در ایالت میسوری که مسئول بررسی مدارک کشته شدن مایکل براون جوان سیاهپوست بود، شامگاه دوشنبه ۲۴ نوامبر اعلام کرد که مدارک و مستندات موجود برای تعقیب قانونی دارن ویلسون، کافی نیست و بر این اساس، پرونده این افسر پلیس مختومه اعلام می‌شود و او برای ادامه بررسی‌ و محاکمه، به دادگاه منتقل نخواهد شد.

دادستان میسوری گفت که این افسر پلیس برای دفاع از خود تیراندازی کرده است. مایکل براون ۱۸ساله، سلاحی همراه خود نداشته و با ۱۲ گلوله پلیس کشته شده است. با این حال رور گذشته پایگاه خبری بوستون هرالد نوشت به احتمال زیاد او می‌تواند کار خود را به عنوان پلیس ادامه خواهد داد.

در پی صدور رای هیئت منصفه دادگاه ایالت میسوری، مبنی بر عدم اعلام جرم و قرار منع تعقیب دارن ویلسون، هزاران تن از شهروندان آمریکا به نشانه اعتراض خود به حکم یادشده در ۱۲۰ نقطه این کشور تظاهرات کردند.

به جز شهر فرگوسن در ایالت میسوری، تظاهرات در بقیه نقاط و شهرهای آمریکا بدون خشونت گزارش شده است.

وزارت خارجه روسیه، تظاهرات مردم آمریکا را نشانه مخالفت و نارضایتی عمومی از سیستم قضائی این کشور دانسته و تاکید کرده بهتر است این کشور به جای نصیحت دیگران، بر مشکلات گسترده داخلی خود متمرکز شود که ناشی از نقض حقوق بشر در این کشور است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود، اعتراض هزاران نفر از مردم آمریکا را «انفجار گسترده‌ خشم عمومی» در واکنش به تصمیم‌های ناعادلانه دستگاه‌های مجری قانون عنوان کرده و نوشته است: «این یک حادثه ویژه در آمریکا نیست، بلکه یک اشتباه در روند دموکراسی آمریکایی است که در برطرف کردن بحران تبعیض نژادی و بی‌عدالتی در این کشور ناکام مانده است.»

علاوه بر روسیه، کریستین تائوبیرا، وزیر دادگستری فرانسه نیز خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان را محکوم کرده است.

پیش از این، شبکه سی‌ان‌ان نیز گزارش داده بود که اکنون دیگر تظاهرکنندگان فقط به ماجرای کشته‌شدن مایکل براون نوجوان سیاه‌پوست، اعتراض ندارند بلکه می‌گویند این دادرسی ناعادلانه نشانه وجود تبعیض نژادی در آمریکاست.

روز گذشته رویترز گزارش داد که ۲۰۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی آمریکا در دومین شب متوالی ناآرامی‌ها، وارد حومه سنت لوییس شده‌اند تا با آتش‌زدن و غارت مغازه‌ها و اموال عمومی مقابله کنند. پلیس ده‌ها نفر را در ناآرامی‌های روزهای اخیر بازداشت کرده است.

به جز شهر فرگوسن در ایالت میسوری، تظاهرات در بقیه نقاط و شهرهای آمریکا بدون خشونت گزارش شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    بله آقای پوتین میتواند !