ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان: غربی‌ها ما را مُرده می‌خواهند

رئیس‌ جمهوری ترکیه کشورهای غربی را متهم کرد که تنها به فکر پول مسلمان‌ها هستند. او گفت: «باور کنید، آن‌ها ما را دوست ندارند.»

رجب طیب اردوغان، رئیس ‌جمهوری ترکیه به شدت غربی‌ها و طرفداران غرب در ترکیه را مورد انتقاد قرار داد و گفت بیگانگان فقط به فکر پول مسلمان‌ها هستند. او گفت: «باور کنید، آن‌ها ما را دوست ندارند.»

به‌گفته رئیس‌ جمهوری ترکیه غربی‌ها به دنبال «نفت، طلا، الماس و نیروی کار ارزان در جهان اسلام هستند».

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از روزنامه حریت ترکیه نوشته است اردوغان این سخنان را روز پنجشنبه ۲۷ نوامبر / ۶ آذر در دیدار با سازمان همکاری اسلامی (COMCEC) در استانبول بیان کرده است.

اردوغان گفت: «آن‌ها مثل دوستان به‌نظر می‌رسند، اما آن‌ها ما را مُرده می‌خواهند، آن‌ها دوست دارند کودکان ما بمیرند.»

به‌گفته رئیس‌ جمهوری ترکیه غربی‌ها به دنبال «نفت، طلا، الماس و نیروی کار ارزان در جهان اسلام هستند».

اردوغان همچنین تأکید کرد که کشورهای خاورمیانه می‌توانند بدون دخالت غربی‌ها مشکلات خود را خود حل کنند.

او گفت: «اگر ما با هم همکاری کنیم به انزوای فلسطینی‌ها که تقریباً یک سده به درازا کشیده، پایان خواهیم داد.»

او همچنین با اشاره به وضعیت عراق و سوریه گفت خونریزی در این کشورها تنها با اتحاد کشورهای اسلامی پایان خواهد یافت.

رجب طیب اردوغان در سخنان روز پنجشنبه خود بار دیگر بر سخنان قبلی خود مبنی بر کشف آمریکا توسط مسلمان‌ها تأکید کرد و افزود: «من تنها به این دلیل که با استناد به پژوهش‌های علمی این حرف را تکرار کرده بودم، مورد حمله رسانه‌های غربی و بیگانگانی که در صفوف ما هستند، قرار گرفتم. آن‌ها از یک عقده خودبزرگ‌بینی رنج می‌برند.»

اردوغان ۱۵ نوامبر / ۲۴ آبان مدعی شده بود که قاره آمريکا را ابتدا مسلمانان کشف کردند، نه کريستف کلمب. او گفته بود: «دريانوردان مسلمان در سال ۱۱۷۸ ميلادی به سواحل آمريکا رسيدند. کريستف کلمب هم در خاطراتش از مسجدی نوشته که بر فراز تپه‌ای در کوبا قرار داشت.»

رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه ۲۴ نوامبر / ۳ آذر در سخنرانی خود در برابر گروه‌های زنان در استانبول برابری کامل زن و مرد را بر خلاف قوانین طبیعت دانست و گفت: «دین ما [اسلام] جایگاهی را برای زنان تعریف کرده و آن هم مادری است.»

او فمینسیت‌ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «آن‌ها نقش مادری زنان را قبول ندارند. در نتیجه نمی‌توان به آن‌ها اهمیت نقش ویژه‌ای که مادران و زنان در اسلام دارند را توضیح داد.»

رجب طیب اردوغان از سال ۲۰۰۳ تا ماه اوت ۲۰۱۴ نخست‌وزیر ترکیه بود. از ماه اوت سال جاری که رئیس جمهوری ترکیه شد، احمد داوداوغلو، وزیر امور خارجه پیشین که وی نیز عضو حزب حاکم عدالت و توسعه بود را به‌عنوان نخست‌وزیر جدید معرفی کرد. داود‌اوغلو با رأی اعضای حزب عدالت و توسعه رهبر این حزب و نخست‌وزیر ترکیه شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هاوی

    توی این دنیای خطرناک، فقط به این مرد، یعنی حضرت سلطان اردوغان، دلخوشم... اخلاقمدارترین سیاستمدار جهان.... زنده باد اردوغانیسم و akp

  • فرامرز

    اردوغان کاملا راست میگوید

  • مومن

    اینهم احمدی نژاد ترکیه که با کارت " ناسیونالیست ترک" و تحریک عواطف ملی و عرق وطن پرستی سعی میکند بر محبوبیت خود بیفزاید و عوام را بفریبد. کشوری که منافع بیشماری برای ملحق شدن به بازار اروپا را دارد ( ولی بدلایل بیشمار به او خوش آمد نمی گویند) با این گونه سخنان پوچ و بی محتوا سعی در پنهان کردن میل شدید و عطش فراوان خود و همینطور پنهان کردن این عقده حقارت را دارد . اینگونه سیاستهای پوپولیسمی که نگاهش به منافع کوتاه مدت و جناحی است، بسیار خطرناک، انحرافی و غیر قابل پیش بینی است. و جدیداّ هم زنان را فاقد حقوق برابر با مردان شمرده بود. او میگوید: «دین ما (اسلام) جایگاهی را برای زنان تعریف کرده و آن هم مادری است.» وی چندی پیش مدعی شده بود که قاره آمریکا را ابتدا مسلمانان کشف کردند، نه کریستف کلمب. «دریانوردان مسلمان در سال ۱۱۷۸ میلادی به سواحل آمریکا رسیدند. کریستف کلمب هم در خاطراتش از مسجدی نوشته که بر فراز تپه‌ای قرار داشت اینگونه لی لی به لالای اسلام گرایان گذاشتن برای او بسیار گران تمام خواهد شد.

  • farid

    امام اردوغان !

  • reza torabi

    پرت وپلا گوئی ها وخزعبلاتی که این زبون بستهء متحجرمطرح میکنه نه ارزش علمی داره ونه تاریخی ؛ تنها مصرف داخلی داره برای تحقق رویای امپراطوری عثمانی درمنطقه .