ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«جشنواره گادهیمای» هندوها؛ بزرگ‌ترین کشتارگاه حیوانات، آغاز شد

هندوها در نپال «جشنواره گادهیمای» را آغاز کردند. به‌رغم مخالفت نهادهای غیردولتی مدافع حقوق حیوانات، هزاران حیوان در این جشنواره طی مراسم ویژه‌ای کشته می‌شوند.

«جشنواره گادهیمای» در روستای باریاپور نپال از روز جمعه ۲۸ نوامبر / ۷ آذر آغاز شد. در این جشنواره که هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود، هزاران حیوان قربانی می‌شوند. موضوعی که مدافعان حقوق حیوانات با آن به‌شدت مخالف‌‌اند.

در آخرین مراسم که سال ۲۰۰۹ برگزار شد حدود ۳۰۰ هزار حیوان قتل عام شدند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، روستای باریاپور واقع در مرز هند در دو روز مراسم گادهیمای به بزرگ‌ترین کشتارگاه حیوانات در جهان تبدیل می‌شود و در آن حیوانات بسیاری از جمله هزاران گاومیش قربانی می‌شوند.

«جشنواره گادهیمای»، جشنواره هندو است که در معبد گادهیمای باریاپور برگزار می‌شود. هر بار در این جشنواره ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار حیوان قربانی می‌شوند. حدود پنج ميليون نفر در اين جشنواره شرکت می‌کنند که اکثریت آن‌ها از کشورهای هندوستان و از «اوتار پرادش» و «بيهار»، ایالت‌های شمالی این کشور هستند. هندی‌ها در اين جشنواره در نپال شرکت می‌کنند تا ممنوعيت قربانی کردن حیوانات در کشور خود را دور بزنند. شرکت‌کنندگان بر اين باورند که قربانی کردن حيوانات برای گادهیمای، الهه هندو؛ شيطان را اسیر و به آن‌ها سعادت و خوشبختی ارزانی می‌کند.

منگال چودری، یکی از مسئولان این مراسم به خبرگزاری فرانسه گفت: «همه هیجان‌زده هستند. مراسم بدون حادثه‌ای تمام صبح برگزار شد و اکنون مراسم قربانی کردن را آغاز می‌کنیم.»

باورمندان به این آیین هزاران گاومیش را در یک فضای بزرگ گرد می‌آورند و سپس شروع به کشتن تک تک آن‌ها می‌کنند.

سیتا رام یاداو، یک روستایی ۵۵ ساله که سفری سه ساعته را برای رسیدن به روستای باریاپور پشت سر گذاشته گفت فضا با حضور هزاران نفر به یک کارناوال شباهت دارد. او گفت: «من برای محافظت از خانواده‌ام، یک بُز به گادهیمای تقدیم می‌کنم. اگر کسی معتقد باشد خواسته‌اش برآورده می‌شود.»

مراسم گشایش، نیمه‌شب گذشته با تدابیر شدید پلیس و با قربانی کردن یک بُز، یک موش، یک مرغ، یک خوک و یک کبوتر آغاز شد.

«جشنواره گادهیمای» بزرگ‌ترین کشتارگاه حیوانات در جهان به‌شمار می‌رود

یک هزار و ۲۰۰ مأمور پلیس برای کنترل اوضاع در محل حضور دارند.

مؤمنانِ به هیجان آمده تلاش کردند که از یک دیوار ۱/۵ متری در اطراف محل بالا روند. پلیس برای جلوگیری از درگیری میان هندوها و مدافعان حقوق حیوانات وارد عمل شد. فروش هرگونه مشروبات الکلی نیز در تمام طول جشنواره ممنوع اعلام شده است.

در آخرین مراسم که سال ۲۰۰۹ برگزار شد حدود ۳۰۰ هزار حیوان قتل عام شدند. این بزرگترین کشتارگاه حیوانات در جهان به‌شمار می‌رود.

مدافعان حقوق حیوانات مقامات معبد را متهم به «سوء استفاده از اعتقادات مردم» می‌کنند. آن‌ها علیه این مراسم دست به اعتراض زده‌اند.

مانوج گوتام، مدیر شبکه حمایت از حیوانات نپال که یک نهاد غیردولتی است گفت: «مقامات معبد به اسم حق ورود و برای پارک خودروها از مردم پول می‌گیرند.»

بنا به افسانه‌ها نخستین مراسم قربانیان در باریاپور چندین سده پیش، زمانی که گادهیمای، الهه هندو، به خواب یک زندانی آمد و از او خواست تا به نام او معبدی بسازد، برگزار شده است. بنا به این افسانه، این زندانی از زنجیر رها می‌شود و معبد گادهیمای را می‌سازد.

کارزاری برای جلوگیری از برگزاری این مراسم با پشتیبانی بازیگر بریتانیایی، جوانا لاملی و بریژیت باردو، بازیگر پیشین سینمای فرانسه راه‌اندازی شده است. بریژیت باردو در نامه‌ای خطاب به رئیس‌ جمهوری نپال از او خواسته است تا به این «سنت بی‌رحمانه» پایان دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Sam

    کشتن جاونور ها  بنام  نیایش و عبادت  در هر دین و ایین باشد  نا پسند و بد است.    جرا شما شمار جانور های که  در  جشن  قربان در بجا  اوری  حج  کشته می شوند در عربستان ٫ننوشته اید؟

  • ddddddddddd

    اینا اگه عقل تو سرشون بود که هنوز بت رو نمیپرستیدن

  • علی

    در کشورهای صنعتی روزانه میلیونها حیوان به روش «صنعتی» سلاخی می شوند. اما شما هیچ اعتراضی به آنها نمی کنید. دلیلش کاملاً ایدئولوژیک است. کشتن حیوانات فقط توسط «دیگری» است که بد است. توسط خودمان باشد اشکالی ندارد.

  • شاقولوس

    قربان عيد قوربان ايسلام بروم كه در راه الله كشتار مي كند و هيج اشكالي هم ندارد.

  • بهنام

    امیدوارم خداوند اندکی عقل و بینش به بندگانش در هند و سراسر جاهلین در جهان عطا فرماید .

  • مسلم

    مگه عید قربان ما همینطوری نیست؟؟؟

  • «جشنواره گادهیمای» هندوها؛ بزرگترین کشتارگاه حیوانات، آغاز شد

    […] از او خواسته است تا به این «سنت بی*رحمانه» پایان دهد. پیوند -------------------------------------------------------- براستی که جهل انسان را […]