ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو میلیون آواره سوری در خطر گرسنگی و سرمازدگی

برنامه جهانی غذای سازمان ملل به دلیل کمبود مالی برنامه غذارسانی‌اش به آوارگان سوری را متوقف کرده است. زمستان سختی در پیش است. یک میلیون آواره سوری در خطر سرمازدگی قرار دارند.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد که به دلیل کمبود مالی، از امروز، دوشنبه، اول دسامبر دیگر قادر نیست به آوارگان سوری غذا برساند. افزون بر بی‌غذایی، زمستان سختی هم در پیش است. یک میلیون آواره سوری در خطر سرمازدگی قرار دارند.

دو میلیون آواره سوری در خطر گرسنگی و سرمازدگی

بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار آواره سوری در اردوگاه‌های آوارگان در اردن، ترکیه، لبنان و مصر و همچنین عراق به‌سر می‌برند. آن‌ها که تا امروز از سازمان ملل کوپن غذا دریافت می‌کردند، از این پس از این امکان بی‌بهره می‌مانند. آوارگان با در دست داشتن کوپن غذای سازمان ملل می‌توانستند از فروشگاه‌ها غذای مورد نیازشان را تهیه کنند.

اردرین کازین، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل گفته است که آوارگان سوری از این پس در خطر گرسنگی قرار دارند. به گفته مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل این احتمال وجود دارد که در اردوگاه‌های آوارگان تنش و درگیری به وجود آید و ثبات اجتماعی کشورهای میزبان به خطر افتد.

فقط در ماه دسامبر، برنامه جهانی غذای سازمان ملل برای غذارسانی به آوارگان سوری به ۶۴ میلیون دلار بودجه نیاز دارد.

آوارگان سوری با چند تصویر:

جامعه جهانی به سازمان ملل وعده داده بود که یک بودجه میلیاردی برای کمک به آورارگان اختصاص دهد. اما کشورهای مرفه به این وعده عمل نکردند. به گفته اردرین کازین، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا چنانچه بودجه کافی در اختیار این نهاد وابسته به سازمان ملل قرار بگیرد، به وظیفه غذارسانی خود به آوارگان سوری عمل می‌کند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل گزارشی منتشر کرده است مبنی بر اینکه بیش از یک میلیون آواره سوری از امکانات کافی برای از سر گذراندن فصل زمستان برخوردار نیستند و به همین جهت در خطر سرمازدگی قرار دارند. پیش‌بینی می‌شود که در کشورهای میزبان امسال زمستان برف ببارد و درجه هوا به ۱۶ درجه زیر صفر برسد. هفته گذشته در اردوگاه آوارگان سوری در شهر عرصال در لبنان دو کودک در اثر ذات‌الریه جان خود را از دست دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.