ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فاجعه زیست‌محیطی در اسرائیل؛ نشت میلیون‌ها لیتر نفت خام

یک خط لوله انتقال نفت در اسرائیل آسیب دیده. منطقه حفاظت‌شده و زیستگاه حیات وحش «یوت‌واتا» کاملاً آلوده شده است. اردنی‌های ساکن مناطق مرزی هم آسیب دیده‌اند.

یک خط لوله انتقال نفت در اسرائیل آسیب دیده و مقدار زیادی نفت خام به منطقه حفاظت‌شده و زیستگاه حیات وحش «یوت‌واتا» نشت کرده و این منطقه را کاملاً آلوده کرده است. اردنی‌های ساکن مناطق مرزی هم آسیب دیده‌اند.

فاجعه زیست‌محیطی در اسرائیل؛ نشت میلیون‌ها لیتر نفت خام

خبرگزاری آلمان گزارش داده که شامگاه گذشته یکی از پرپیامدترین فجایع زیست‌محیطی در اسرائیل اتفاق افتاده است. ران لیور، سخنگوی وزارت محیط زیست اسرائیل به رسانه‌های خبری جهان اطلاع داده که در اثر آسیب‌دیدگی خط لوله انتقال نفت، میلیون‌ها لیتر نفت خام زمین‌های اطراف را آلوده کرده است. به گفته این مقام اسرائیلی ماه‌ها طول می‌کشد تا این آلودگی برطرف شود.

تصاویری که دولت اسرائیل از این فاجعه زیست‌محیطی منتشر کرده یک طبیعت کویری را نشان می‌دهد که اکنون دریاچه‌ها و برکه‌هایی از نفت خام سراسر آن را پوشانده است. به گزارش خبرگزاری آلمان این آلودگی کیلومترها وسعت دارد.

سخنگوی وزارت محیط زیست اسرائیل می‌گوید این فاجعه زیست‌محیطی شامگاه گذشته در حوالی روستای «بیر اورا» در نزدیکی شهر ایلات اتفاق افتاده است.

شهر ایلات که عرب‌ها به آن «أم الرشراش» می‌گویند، در ساحل خلیج ایلات و در استان جنوبی اسرائیل واقع شده است. بنا بر باور دینی یهودیان، کوهی که در نزدیکی شهر ایلات قرار دارد جایی است که «ده فرمان» در آنجا به موسی نازل شد. این کوه در شبه‌جزیره سینا قرار دارد. منطقه حفاظت‌شده و زیستگاه حیات وحش یوت‌واتا که این فاجعه زیست‌محیطی در آن اتفاق افتاده، در ۳۵ کیلومتری شمال شهر ایلات قرار دارد. این منطقه به خاطر درخت‌های نخل کمیابش هم شهرت دارد. اکنون هم پوشش گیاهی این منطقه در خطر قرار گرفته و هم حیات وحش.

خط لوله انتقال نفت که آسیب دیده، بیش از ۵۰ سال قدمت دارد. هنوز دلیل این آسیب‌دیدگی مشخص نشده. گفته می‌شود که خط لوله یاد شده در دست تعمیر بوده است. خبرگزاری آلمان گزارش داده است که سه کارگر هم به دلیل تنفس بخارات متصاعد از نفت خام با مشکلات تنفسی روبرو شده‌اند و اکنون تحت درمان قرار گرفته‌اند.

«پترا» خبرگزاری رسمی اردن گزارش داده است که تعدادی از شهروندان این کشور هم در اثر آلودگی زیست‌محیطی ناشی از نفت خام و تنفس بخارات متصاعد از نفت خام تحت درمان قرار گرفته‌اند. وزارت محیط زیست اسرائیل اما می‌گوید نفت خام کشور اردن را آلوده نکرده است. احتمال داده می‌شود که باد بخارات متصاعد را به مناطق مرزی برده باشد.

یکی از مهم‌ترین جاده‌های اسرائیل از این منطقه عبور می‌کند. به دلیل آلودگی زیست‌محیطی، این جاده اکنون مسدود شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 77

    […] فاجعه زیست‌محیطی در ؛ نشت میلیون‌ها لیتر نفت خام آسیب‌های کشورهای محروم جهان از تغییرات سهمگین آب و […]