ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«سانسور خبرهای روز دانشجو در خبرگزاری دانشجویان ایران»

خبرگزاری دانشجويان ايران که به‌تازگی سرپرست آن تغيير کرده، مراسم روز دانشجو را با «اعمال سانسور» در گزارش‌های خبری پوشش داده است.

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) متهم شده که پس از تغييرات مديريتی در آن، خبرهای مراسم روز دانشجوی امسال را «به‌شدت سانسور کرده است.»

مراسم روز دانشجو در انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ـ عکس از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

سايت خبری انصاف‌نيوز امروز دوشنبه ۱۷ آذرماه در اين‌باره نوشت: «اين خبرگزاری حتی خبر و عکس‌های مراسم روز دانشجو را که دکتر روحانی، رئيس‌جمهور در آن حضور پيدا کرد، نيز سانسور کرد؛ همچنين ديگر گزارش‌هايی که خبرنگارانش از مراسم‌ دانشگاه‌های سراسر کشور تهيه کرده بودند، به‌صورت عجيبی سانسور شدند.»

دو هفته پيش، سعيد پورعلی، سرپرست خبرگزاری ايسنا از کار برکنار و علی متقيان به جای او منصوب شد. متقيان از جمله چهره‌های نزديک به دولت پيشين ايران به‌شمار می‌آيد.

بر پايه اين گزارش، ايسنا گزارش سخنرانی‌های علی مطهری، نماينده مجلس و مصطفی معين، وزير پيشين علوم در روز دانشجو را «به شدت سانسور» کرده و پيام محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين را که در اين مراسم خوانده شد «به‌کل سانسور کرده است.»

حميدرضا طيبی، رئيس جهاد دانشگاهی که او هم از چهره‌های نزديک به احمدی‌نژاد به‌شمار می‌آيد، يک بار ديگر نيز سعيد پورعلی را از سرپرستی خبرگزاری ايسنا برکنار کرده بود.

طيبی در سال ۱۳۸۹ پورعلی را از سرپرستی خبرگزاری ايسنا برکنار و متقيان را به جای او منصوب کرده بود، اتفاقی که آذر امسال نيز تکرار شد.

خبرگزاری ايسنا وابسته به جهاد دانشگاهی ايران است. جهاد دانشگاهی يک سازمان فرهنگی پژوهشی در ايران است که مؤسسه‌ای آموزشی به همين نام را اداره می‌کند.

در اساسنامه جهاد دانشگاهی، اين نهاد اين‌گونه تعريف شده است: «جهاد دانشگاهی نهادی عمومی و غيردولتی زير نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی، از لحاظ اداری، استخدامی و مالی تابع مقرراتی است که به تصويب هيأت امنای جهاد دانشگاهی برسد.»

جهاد دانشگاهی از معدود نهادهای جمهوری اسلامی است که دو خبرگزاری در عرصه خبررسانی در اختيار دارد که عبارتند از خبرگزاری قرآنی ايران (ايکنا) و خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا).

خبرگزاری دانشجويان ايران در ۱۳ آبان ۱۳۷۸ خورشيدی آغاز به کار کرد. اين خبرگزاری توسط ابوالفضل فاتح، پايه‌گذاری شده‌ است. او از ابتدا تا مهرماه ۱۳۸۴ مديرعامل اين خبرگزاری بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.