ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت دو نوکیش مسیحی و چهار تن از اعضای عرفان حلقه

دو نوکیش مسیحی، و چهار تن از اعضای عرفان کيهانی (حلقه) در فولادشهر اصفهان و جزیره کیش بازداشت شده‌اند.

در سه روز اخیر دو نوکیش مسیحی، و چهار تن از اعضای عرفان کيهانی (حلقه) در فولادشهر اصفهان و جزیره کیش ایران بازداشت شده‌اند.

هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نوشته است دو نوکیش مسیحی به نام‌های شهرام دینارویی و محمدرضا واحدی روز یکشنبه ۹ آذرماه در محل پارک خلیج فارس فولاد شهر اصفهان بازداشت شده‌اند.

به‌گفته یک منبع آگاه که نام وی منتشر نشده، این دو نوکیش مسیحی از اعضای گروه موسیقی آوا هستند. آن‌ها در حالی‌که یک کنسرت خیابانی اجرا می‌کردند اقدام به نواختن سرودهای مذهبی می‌کنند که توسط مأموران امنیتی بازداشت می‌شوند.

این منبع آگاه رفتار مأموران امنیتی را «بسیار خشن و توهین‌آمیز» توصیف کرد.

هنوز از اتهامات و محل نگهداری شهرام دینارویی و محمدرضا واحدی اطلاع دقیقی در دست نیست و آن‌ها موفق به تماس با بستگان خود نشده‌اند.

از سوی دیگر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به‌نقل از روابط عمومی ناحيه مقاومت بسيج سپاه پاسداران جزیره کيش از بازداشت چهار تن از اعضای عرفان کيهانی (حلقه) و تحويل آن‌ها به مقامات قضايی خبر داد.

روابط عمومی ناحيه مقاومت بسيج سپاه کيش گفته است این چهار نفر در حين برگزاری «جلسه‌های مخفيانه»، دستگير شده‌اند.

بنا به این گزارش دستگيرشدگان دو مرد و دو زن بودند که برای ترويج آموزه‌های عرفان کيهانی (حلقه) در جزيره کيش فعاليت می‌کردند.

سپاه کيش گفته است از جلسه‌های آن‌ها «جزوه‌های آموزشی، مدارک و پايان‌نامه‌های صادر شده برای شرکت‌کنندگان در اين جلسه‌ها، سی‌دی و کليپ‌های آموزشی و سخنرانی محمد‌علی طاهری، بنيانگذار عرفان حلفه، کتاب‌های غيرمجاز همچنين برچسب و هولوگرام‌هایی کشف و ضبط شد».

محمدعلی طاهری در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ برای سومین مرتبه بازداشت شد و از آن زمان در زندان به‌سر می‌برد.

سايت حلقه‌نيوز، وابسته به این گروه عرفانی پیش از این خبر داده بود که چهار عضو گروه عرفان حلقه عصر جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ بازداشت شدند.

این سایت همچنین افزوده بود که نیروهای امنیتی، فهرستی با بيش از ۱۰ نام را با خود داشتند و دست‌کم چهار نفر را بازداشت کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.