ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان ایرلند خواهان به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین شد

پس از پارلمان‌های فرانسه، بریتانیا و اسپانیا، پارلمان ایرلند نیز طرح به‌رسميت شناختن کشور فلسطين را تصویب کرد و از دولت این کشور خواست در این راه گام بردارد.

نمایندگان پارلمان ایرلند شامگاه چهارشنبه ۱۰ دسامبر / ۱۹ آذرماه طرح به رسميت شناختن کشور فلسطين را تصویب کردند و از دولت این کشور نیز خواستند فلسطین را به‌رسمیت بشناسد.

پارلمان ایرلند آخرین پارلمان اتحادیه اروپاست که کشور فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسد

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پارلمان ایرلند آخرین پارلمان اتحادیه اروپا، پس از پارلمان‌های فرانسه، بریتانیا و اسپانیا بود که کشور فلسطین را به‌رسمیت شناخت. این رویکردِ کشورهای اروپایی بازتاب حس رو به رشد سرخوردگی در برابر اسرائیل و رکود روند صلح در خاورمیانه است.

پارلمان از دولت ایرلند خواسته است تا «به‌طور رسمی فلسطین را بر اساس مرزهای تعیین‌شده سال ۱۹۶۷ در قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، و به پايتختی اورشلیم (بیت‌المقدس) شرقی، کشور بشناسد.»

پارلمان ایرلند تأکید کرده است که چنین اقدامی «سهم مثبتی در تضمین راه حل مذاکره دو کشور برای مناقشه اسرائیل و فلسطین خواهد داشت.»

دولت ایرلند با این‌که الزامی در اجرای این طرح ندارد اما چارلی فلاناگان، وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که دوبلین از راه حل دو کشور در بحران خاورمیانه پشتیبانی می‌کند.

فلاناگان گفت: «من به‌روشنی اعلام کرده‌ام که مطلقاً تردیدی نسبت به پذیرش ایده به‌رسمیت شناختن سریع [کشور فلسطین] ندارم، اگر این طرح بتواند در حل مناقشه کمک کند، که من فکر می‌کنم چنین است.»

در ماه اکتبر سوئد نخستین کشور غربی اتحادیه اروپا بود که کشور فلسطین را به‌رسمیت شناخت. جمهوری چک، مجارستان، لهستان، بلغارستان، رومانی، مالت و قبرس پیش از عضويت در اتحاديه اروپا فلسطين را به‌رسميت شناخته بودند.

به‌گفته مقامات فلسطینی در حال حاضر ۱۳۵ کشور جهان فلسطین را به‌رسمیت شناخته‌اند.

طرح به رسميت شناختن کشور فلسطين در پارلمان ایرلند از سوی حزب اپوزیسیون «شین‌فن» ارائه شد اما در ادامه، حمایت تمام احزاب حاضر در پارلمان، از جمله احزاب ائتلاف حاکم را جلب کرد.

جری آدامز، رهبر «شین‌فن» هفته گذشته برای دیدار از خاورمیانه به این منطقه رفته بود اما دولت اسرائیل مانع از ورود او به غزه شد.

آدامز ضمن اظهار امیدواری نسبت به تصویب این طرح گفت: «ما باید در کنار شهروندان فلسطینی و اسرائیلی که صلح می‌خواهند و برای دستیابی به آن خطر می‌کنند، قرار گیریم. این طرح سهمی مهم در این راستاست.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 78

    […] فوری در راه شناسایی ترغیب می کنند. گزارش های خبری: پارلمان ایرلند خواهان به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین شد ؛ مجلس پرتغال از دولت خواست دولت مستقل فلسطین را به […]

  • Behrouz

    با به رسمیت شناختن «کشور فلسطین» شاید ایرانیان فرصتی خواهند یافت کمی هم به فاجعه قتل و عام کردها و بلوچ ها، تبهکاری اسید و چاقو برای دختران زیبا و نازنین ایران و کراهت جهانی کردن تروریسم واشغال سفارتخانه ها فکر کرده واز سپاه ده میلونی « تحلیلگر، کارشناس، روشنفکر، روزنامه نگار،................» هم خواهشمند است بعد از اینهمه انرژی برای «فلسطین» اگر خسته نیستند کمی هم به فکر کردها و بلوچ ها، دختران زیبا و نازنین ایران و کراهت تروریسم واشغال سفارتخانه ها وزشتی «مرگ بر....» باشند.