ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فقر را می‌بینید؟

کمپین خلاقانه برای توجه به بی‌خانمانی

آیا به هنگامی‌که در سطح شهر راه می‌روید، به اطراف خود توجه می‌کنید؟ فقر را می‌بینید؟ متوجه حضور بی‌خانمان‌ها هستید؟

چهار دانشجوی آلمانی بنیادی را راه انداخته‌اند که شهروندان را تشویق می‌کند که از کنار فقر و به‌طور ویژه بی‌خانمانی و کارتن‌خوابی بی‌توجه نگذرند. این دانشجویان به کنار کارتن‌خواب‌های شهر رفته و با نواختن موسیقی نگاه رهگذران را جلب گوشه‌ای از شهر می‌کنند که شاید هر روز از کنار آن بی‌توجه می‌گذرند.

در ویدئویی که می‌بینید یکی از دانشجویان به بی‌خانمانی نزدیک شده و از او می‌خواهد که سطل پلاستیکی‌اش را به او بدهد تا او برایش طبل بزند. پس از چند لحظه دو نفر دیگر با گیتار و قاشقک همراه طبل می‌شوند و صدای موسیقی خیابانی توجه رهگذران را جلب می‌کند.

این ویدئو برای کمپین این دانشجویان ساخته شده است. آن‌ها اعلام کرده‌اند که بی‌خانمانی که در تصویر می‌بینید یک هنرپیشه است و آن‌ها با اینکه سه ماه است این کمپین را آغاز کرده‌اند، برای احترام به حقوق کسانی که فضای خصوصی زندگی‌شان گوشه خیابان است، نخواستند که از هیچ یک از بی‌خانمان‌های شهر تصویربرداری کنند. این ویدئو برای آگاهی‌رسانی در مورد روش‌های خلاقانه توجه به مسئله فقر و بی‌خانمانی ساخته شده است.

هنرپیشه‌ای که نقش کارتن‌خواب را در این ویدئو بازی می‌کند، در مورد این تجربه می‌گوید که با اینکه خوشحال است که بی‌خانمان نیست ولی از بی‌توجه‌ای مردم به خودش زمانی که موزیک او را همراهی نمی‌کرد، مأیوس است. او در ویدئوی دیگر می‌گوید که احساس می‌کند زمانی هم که مردم اطراف او جمع شدند، مسئله توجه به فقر نبود بلکه به خاطر موزیک آنجا جمع شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    فقر دیدنی نیست بلکه لمسی و تجربی است. تا مزه اش  را کسی نچشیده باشد دیدن آن را اثری نیست که در ایران هم با اینکه که نظام حاکم فقر حکمفرما در جامعه را میبیند  اما معنای آنرا اصلأ و ابدا درک نمیکند.