ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه روز عزای عمومی در پاکستان اعلام شد

پاکستان به سوگ ۱۳۰ دانش‌آموز نشسته است. حمله طالبان به مدرسه پیشاور ۱۵۰ کشته و ۲۵۰ نفر زخمی به جا گذاشت. رئیس ستاد ارتش پاکستان افراطیون را به انتقامی مهیب تهدید کرد.

پاکستان به سوگ ۱۳۰ دانش‌آموز نشسته است. حمله طالبان به مدرسه پیشاور ۱۵۰ کشته و ۲۵۰ زخمی به جا گذاشت. رئیس ستاد ارتش پاکستان افراطیون را به انتقامی مهیب تهدید کرد.

نواز شریف، نخست وزیر پاکستان حمله طالبان به مدرسه را یک «تراژدی ملی» خوانده و دستور سه روز عزای عمومی داده است. در این سه روز پرچم‌های پاکستان در سفارتخانه‌های مختلف نیمه‌افراشته خواهند بود. مراسم خاکسپاری قربانیان از صبح چهارشنبه ۱۷ دسامبر آغاز شده است.

رئیس ستاد ارتش پاکستان شامگاه سه‌شنبه ۱۶ دسامبر طالبان را به انتقامی سخت تهدید کرد و گفت حذف کامل آنها در دستور کار است. نیروی هوایی پاکستان در نخستین واکنش، چند مرتبه مواضع شبه‌نظامیان در خیبر و نواحی مرزی وزیرستان شمالی را بمباران کرد.

عاصم سالم بجوا، سخنگوی ارتش پاکستان، عصر سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت که هدف افراط گرایان کشتن بچه‌های بیگناه بود: «آنها قصد گروگان‌گیری نداشتند بلکه می‌خواستند تا می‌توانند آدم بکشند.»

یک سخنگوی «تحریک طالبان» کوشیده در تماس با رسانه‌های محلی پاکستان، از حمله به مدرسه پیشاور دفاع کند. او گفته است: «آنها هم به خانواده‌های ما حمله می‌کنند و می‌خواستیم رنجی را که ما می‌بریم، آنها هم احساس کنند.»

یورش به مدرسه ارتشی پیشاور صبح سه‌شنبه ۱۶ دسامبر انجام گرفت. این مدرسه دو بخش ابتدایی و متوسطه داشت و شش مهاجم مسلح زمانی وارد مدرسه شدند که بخشی از دانش‌آموزان در سالن آن سرگرم امتحان بودند. در محاصره مدرسه توسط ارتش و تیراندازی متقابل حمام خون به راه افتاد.

این حمله جهان را تکان داده است. جان کری، وزیر خارجه آمریکا پیام تسلیتی برای نواز شریف فرستاده و به او اطمینان خاطر داده که واشنگتن در مقابله با اسلامگرایان افراطی‌، مقامات پاکستان را تنها نمی‌گذارد. صدراعظم آلمان پیام تسلیتی برای دولت پاکستان فرستاد. باراک اوباما نیز یورش به مدرسه را انزجار‌آور و دهشتناک خواند و اقدامات تروریستی را محکوم کرد.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هندوستان در گفت‌وگوی تلفنی به نواز شریف تسلیت گفته است. این در حالی است که تماس بین روسای دو دولت متخاصم هند و پاکستان، به ندرت صورت می‌گیرد.

مدرسه پیشاور بیش از ۵۰۰ دانش ‌‌آموز داشت و در دو سطح ابتدایی و متوسطه کار می‌کرد. ارتش پاکستان در کل این کشور، ۱۲۰ نمونه دیگر از چنین مدارسی را اداره می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خشونت علیه کودکان از پاکدشت تا پیشاور

    […] چهار دانش‌آموز افغان در ایران، رادیو زمانه 2. سه روز عزای عمومی در پاکستان اعلام شد 3. گزارش رادیو فردا از کشتار دانش آموزان در پیشاور […]