ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لاریجانی از سپاه خواست معادن و سهام عدالت را در دست بگیرد

رییس مجلس از سپاه پاسداران خواست معادنی را که به بهره‌برداری نرسیده و کارخانجاتی را که با عنوان سهام عدالت واگذار شده‌اند، به بهره‌برداری و سوددهی برساند.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ایران، از سپاه پاسداران خواست با در دست گرفتن معادنی که هنوز به بهره‌برداری نرسیده و همچنین کارخانجاتی که باعنوان سهام عدالت واگذار شده، آن‌ها را به بهره‌برداری و سود دهی برساند.

لاریجانی از سپاه پاسداران خواست معادن و سهام عدالت در کشور را به دست بگیرد

لاریجانی که صبح روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه در یازدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه خاتم الانبیاء سخنرانی می‌کرد خطاب به این فرماندهان گفت: «تقریبا در همه حوزه‌های کوچک کشور معادنی وجود دارد که متاسفانه این معادن دچار حبس مال شده‌اند و احتکار صورت گرفته و در بسیاری از آنها بهره‌وری صورت نگرفته است. بنابراین احیای این معادن خیلی ضروری است.»

او از فرماندهان سپاه پاسداران خواست که این معادن را برای برخی پروژه‌هایشان تحویل بگیرند و به بهره‌برداری برسانند و احیاشان کنند و به این ترتیب منابع مالی خود را از راه احیای معادن تامین کنند.

به گفته لاریجانی، معادن کشور از ظرفیت جایگزین شدن با نفت برخوردارند.

او در بخش دیگری از سخنان خود از سپاه پاسداران خواست که مسئولیت سهام عدالت و کارخانه‌هایی که سهام‌شان به مردم واگذار شده‌اند را نیز بر عهده بگیرد.

لاریجانی تاکید کرد: «در گذشته برخی کارخانه‌ها تحت عنوان سهام عدالت واگذار شده است، به نوعی که مردم و کسانی که این سهام را دریافت کرده‌اند، به هیچ عنوان احساس مالکیت نمی‌کنند و معلوم نیست که برای آنها سودی خواهد داشت یا خیر و وضعیت‌شان مشخص نیست؛ بنابراین قرارگاه خاتم الانبیاء می‌تواند به این گونه مسائل وارد شود تا شرایط نامعلومی که وجود دارد، تعیین تکلیف شود.»

رییس مجلس ایران خطاب به مدیران و فرماندهان قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: «اگر لازم باشد برای شما استثنائاتی هم قائل خواهیم شد، چون شما جریانی مورد اعتماد در کشور هستید که نشان دادید ظرفیت مناسب و عقلانی برای استفاده از همه امکانات کشور دارید.»

لاریجانی همچنین گفت که در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی ۶ درصد تا ۸۰ درصد در کشور وجود دارد. او از سپاه پاسداران خواست این پروژه ها را به دست بگیرد زیرا به گفته او «با این پول‌های خرد نمی‌شود این تعداد پروژه را به سرانجام رساند».

سخنان رییس مجلس ایران برای دخیل کردن هر چه بیشتر سپاه پاسداران در فعالیت‌های اقتصادی در حالی است که چندی پیش حسن روحانی گفته بود تجمیع پول، تفنگ، قدرت و رسانه در دستان یک نهاد باعث گسترش فساد می‌شود.

بسیاری از رسانه‌ها حرف‌های روحانی را اشاره‌ای تلویحی به حضور گسترده سپاه در فعالیت‌های اقتصادی و رسانه‌ای تفسیر کردند، با این‌حال محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسدران ایران اعلام کرد در مورد این سخنان از حسن روحانی سئوال شد و او گفت منظور من سپاه پاسدران نبوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داریوش

    بر فرض هم که این آقا رییس مجلس باشد آیا از این جایگاه می تواند به بذل و بخشش بپردازد و منابع و ثروت های ملی و بخض خصوصی را به سازمانی واگذار نماید؟ غیر از این است که مملکت بی صاحب است و دزدان به تقسیم بیت المال مشغولند و به هم نان قرض می دهند؟ ایشان اول باید زمین ها و رانت خواری خوای خودش و برادرانش را مشخص و مسائل دیگر را به مسئولین مربوطه واگذارد. مشخص است که کارخانه های به غارت رفته با مدیریت های منتصب دزدان هیچگاه بهرآور نیستند ولی زمین ها و املاک این شرکت ها قیمت بسیار بالایی دارند و این برادران دزد و قاچاقجی برای این سرمایه ها کیسه دوخته اند. باید به هوش باشیم و نگذاریم بیش از این مملکت آسیب ببیند.

  • Fariborz

    این لاریجانی می خواد دهن کجی به روحانی بکند . نه اینکه سپاه در فعالیت های اقتصادی ایران را از ورطه فلاکت نجات داده نصف مملکت کم بود بقیه اش رو هم بدهند به مشتی دزد و قاچاقچی جنایتکار که خورد رااپاسدار می نامد در واقع اینان پاسدار جنایتکاران و فارتگران مملکت ایران هستند .