ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایندگان مجلس ایران برای مذاکره در مورد سفارت‌ بریتانیا به لندن می‌روند

گروهی از نمایندگان مجلس ایران به دعوت مجلس عوام بریتانیا برای رایزنی در مورد بازگشایی سفارت بریتانیا در ایران به لندن می‌روند. احتمال بازگشایی این سفارت قوت گرفته است.

گروهی از نمایندگان مجلس ایران به دعوت مجلس عوام بریتانیا به زودی به لندن سفر خواهند کرد تا در مورد بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران رایزنی کنند.

سفارت بریتانیا پس از حمله گروهی از دانشجویان بسیجی در سال ۲۰۱۱ بسته شد

عباسعلی منصوری آرانی، نماینده مجلس ایران، با اعلام این خبر گفت رایزنی‌ طرفین برای بازگشایی هر چه سریع‌تر سفارت بریتانیا در ایران ادامه دارد و هر دو طرف با دیدی مثبت در این رایزنی‌‌ها مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آرانی تاکید کرد خوشبینی‌های زیادی برای بازگشایی سفارت تا پایان سال جاری خورشیدی وجود دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین افزود چند صد هزار ایرانی در بریتانیا زندگی می‌کنند و بسیاری از بازرگانان ایرانی سرمایه‌هایشان معطل مانده است که باید فکری برای این افراد کرد.

به گفته آرانی ذهنیتی که نسبت به عملکرد بد بریتانیا در تاریخ ایران و زیاده خواهی‌های آن کشور نسبت به منافع ملی ایران نباید مانع بازگشایی سفارت شود.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و بریتانیا تاکید کرد: «عدم ارتباط با بریتانیا باعث شده بسیاری از ایرانی‌ها از طریق ترکیه و امارات برای ویزای بریتانیا اقدام کنند و این گونه هزاران دلار ارز از کشور خارج می‌شود؛ این در حالی است که ممکن است کرامت ایرانیان در کشورهای هم جوار حفظ نشود، از این رو نیاز است که ارتباطمان را با پارلمان بریتانیا بیشتر کنیم.»

سفر نمایندگان مجلس ایران به دعوت کتبی ریچارد بیکن نماینده مجلس عوام و نایب رییس گروه دوستی پارلمانی بریتانیا و ایران و ظرف کمتر از دو ماه آینده انجام خواهد شد.

سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) در حمله گروهی که خود را «دانشجویان بسیجی» می‌نامیدند، ساختمان سفارت بریتانیا آسیب دید. خودروها و بسیاری اشیا و وسایل درون سفارت نیز تخریب شدند. به دنیال این واقعه، بریتانیا سفارت خود را در ایران بست و به کارکنان سفارت ایران در لندن نیز دستور داد فورا خاک آن کشور را ترک کنند.

پس از انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در ایران و روی کار آمدن حسن روحانی، دو کشور تمایل خود را برای بهبود روابط اعلام کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    میروند تا دستورات ریسشان را  را دریافت کنند. نماینده مجلس چه ربطی به سفارتخانه دارد؟!