ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت ستاد مبارزه با مواد مخدر با حذف اشد مجازات برای قاچاقچیان

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفته است: «این ستاد مخالف حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان است.» ۲۳۴ هزار نفر تا پایان آبان ماه در زمینه توزیع مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

در حالی که ۲۳۴ هزار نفر تا پایان آبان ماه سال جاری در پیوند با توزیع مواد مخدر دستگیر شده‌اند، علیرضا جزینی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفته است که «این ستاد مخالف حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان است».

بیش از ۷۰ درصد معتادان کشور، در توزیع مواد مخدر نقش دارند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، علیرضا جزینی شامگاه ۲۶ آذر/۱۸ نوامبر سال جاری در یک نشست خبری در بندرعباس با اشاره به اینکه تخفیف مجازات قاچاقچیان مواد مخدر باید با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شود، گفت: «هر اصلاحی باید از سوی همین مرجع صورت گیرد و این ستاد مخالف حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان است.»

طرح این نکته در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از حقوقدانان، به شرایط نگهداری زندانیان قاچاق مخدر، عدم رعایت موازین منصفانه دادرسی در دادگاه‌های انقلاب و شمار بالای اجرای احکام اعدام قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر، انتقادهایی جدی دارند.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری خورشیدی تا پایان آبان ماه، یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم شیشه در کشور کشف و ضبط شده و ۱۹۲ کارگاه تولید شیشه منهدم شده است.

به گفته جزینی، کشف انواع مواد مخدر با «منشاء تریاک» در این مدت ۴۹۵ تن در ایران بوده و در پیوند با آن، «۲۳۴ هزار نفر دستگیر شده‌اند».

تاکنون ۶۹۳ قبضه سلاح از قاچاقچیان کشف شده که در مقایسه با مدت سال گذشته، ۲۱ درصد افزایش داشته است.

تاکنون ۶۹۳ قبضه سلاح از قاچاقچیان کشف شده که در مقایسه با مدت پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته است

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر میزان درگیری‌های مسلحانه در مدت یادشده با قاچاقچیان را یک هزارو ۴۷۶ مورد اعلام کرد و گفت: «این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد دارد.»

چندی پیش در تاریخ ۱۹ مهرماه سال جاری، احمد گراوند، جانشین فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی ایران اعلام کرد طی شش ماه گذشته در «درگیری‌های مرزی با گروهک‌های ضد انقلاب و اشرار مسلح، ۳۴ شرور مسلح کشته و بیش از هفت هزار قاچاقچی دستگیر شدند.»

بر اساس برآورد ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، بیش از ۷۰ درصد معتادان کشور، در توزیع مواد مخدر نقش دارند و از این طریق، مواد مخدر مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند.

در حالی که سالانه چهار هزار نفر در ایران به اعتیاد روی می‌آورند و ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در پیوند با مواد مخدر بازداشت می‌شوند، نقش ۷۰ درصدی معتادان در توزیع‌ مواد مخدر، نگرانی‌ فعالان اجتماعی درباره شیوه مبارزه ایران با مصرف‌کنندگان مواد مخدر را افزایش می‌دهد.

چندی پیش حسین ذبحی، معاون دادستان کل کشور به خبرگزاری مهر گفته بود: «برخی افراد در نقاط مختلف کشور به منظور دریافت مبلغ اندکی پول حاضر به قاچاق مواد مخدر می‌شوند و ۴۷درصد زندانیان کشور را مجرمان مواد مخدر تشکیل می‌دهند.»

بر اساس یکی از آخرین گزارش‌های سازمان ملل، در حال حاضر نزدیک به ۲۲۰میلیون معتاد در سراسر جهان وجود دارد و از میان آنها، بین ۱۵تا ۱۹میلیون نفر، مواد اعتیادآوری از نوع تریاک، مرفین، هرویین و … استفاده می‌کنند. مرکز اصلی تولید این مواد افغانستان است و ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، از مسیرهای اصلی قاچاق مواد مخدر به اروپا و آمریکا به شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.