ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز به کار دانشگاه احمدی‌نژاد بدون مجوز فعالیت

دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان که در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد تاسیس شد، بدوم مجوز لازم از سوی وزارت علوم آغاز به فعالیت کرده است.

دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان که در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد تاسیس شد، بدوم مجوز لازم از سوی وزارت علوم شروع به پذیرش دانشجو کرده است.

وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری ایران در روز ۲۳ شهریورماه سال جاری با صدور یک بیانیه اعلام کرد که هرگونه فعالیت آموزشی و پژوهشی از سوی «دانشگاه ایرانیان»، «فاقد وجاهت قانونی است و مورد تأیید این وزارتخانه نیست».

با این حال، روابط عمومی دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان در وب‌سایت این دانشگاه از آغاز به‌کار دانشگاه ایرانیان خبر داده است.

در این اطلاعیه‌، از راه‌اندازی دوره‌های آموزش عمومی زبان‌های خارجی، دوره‌های آمادگی آزمون‌های بین‌المللی مرتبط با زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ترکی خبر داده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان قرار است در این دانشگاه دوره‌های تخصصی زبان انگلیسی در زمینه‌های آیین نگارش، توریسم، مکاتبات تجاری و ترجمه برگزار شود.

در وب‌سایت دانشگاه ایرانیان نامی از رئیس و هیئت مدیره این دانشگاه ذکر نشده است.

در اطلاعیه‌ آغاز به کار دانشگاه مجازی ایرانیان، مدت دوره‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه سه ترم و شهریه ثابت آن ۳۶۰ هزار تومان و شهریه متغیر هم ۶۵.۰۰۰ تومان اعلام شده است.

در وب سایت دانشگاه ایرانیان نامی از رئیس و هیئت مدیره این دانشگاه ذکر نشده است

روابط عمومی وزارت علوم در بیانیه شهریوزماه خود نوشته بود که آنچه از آن به‌عنوان «دانشگاه ایرانیان» یا «دانشگاه غیردولتی ـ غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان» یاد می‌شود، فاقد مجوز راه‌اندازی و انجام امور آموزشی و پژوهشی از جمله پذیرش دانشجو از سوی شورای گسترش آموزش عالی این وزارت است.

وزارت علوم همچنین افزوده بود که مصوبه ۲۵ تیرماه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اعطای مجوز به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران، برای تأسیس این دانشگاه نیز «لغو و بلا اثر» اعلام شده است.

به گزارش روز شنبه ۲۲شهریورماه روزنامه شرق، شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۹۳ طی نامه‌ای مصوبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲خود را در مورد «تأسیس دانشگاه بین‌المللی به ریاست محمود احمدی‌نژاد» لغو کرده و این نامه را به احمدی‌نژاد نیز ابلاغ کرده است.

پیش از این، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ایران به خبرگزاری «خانه ملت» گفته بود حمید بقایی، معاون اجرایی دولت احمدی‌نژاد قبل از این‌که «دانشگاه ایرانیان» ثبت شود، ۱۶میلیارد تومان از محمود احمدی‌نژاد دریافت و به حساب این دانشگاه واریز کرده بود.

بر اساس اعلام اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری، «دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان» در تاریخ ۲۶ مرداد سال ۱۳۹۲ به ثبت رسیده است، در حالی که تمام مراحل تقاضا، موافقتنامه، حواله و واریز مبلغ ۱۶ میلیارد تومان به حساب این دانشگاه قبل از ۲۶ مرداد انجام شده که این یک تخلف آشکار است.

محمود احمدی‌نژاد «دانشگاه ایرانیان» را در ۲۶ مردادماه سال ۱۳۹۲ تأسیس و مجوز آن را از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کرد.

به جز احمدی‌نژاد، حمید بقایی، اسفندیار رحیم مشایی و حسن موسوی نیز از اعضای هیأت مؤسس این دانشگاه هستند.

دانشگاه ایرانیان در اساسنامه، هدف خود را رسیدن به «دانشگاهی در تراز جهانی» و«بسترسازی برای نیل به انسان جهانی و جهان انسانی» اعلام کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • «سایت دانشگاه احمدی‌نژاد مسدود شد» | آسمان دیلی نیوز

    […] بیشتر بخوانید: آغاز به کار دانشگاه احمدی‌نژاد بدون مجوز فعالیت […]

  • رهرو

    مجوز داره عزیز. الانم ثبت نام داره.

  • Majid

    در کشوری که رهبر معظم!؟! آن یک روضه خوان است و استاد دانشگاهش همچون احمدی نژاد دانشگاه آن هم میشود کارخانه حلوا سازی! که حلوا  را در مجالس ختم و عزاداری بین مدعوین تقسیم میکنند! و همانا که بحال چنین کشوری در عزا بود و حلوای عزاداری نوش جان کرد!