ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تاکید وزرای کشورهای «اکو» بر ضرورت مقابله با بحران کم آبی و گسترش بیابان‌ها

پنجمین اجلاس وزرای محیط زیست کشورهای عضو سازمان منطقه‌ای اکو با تاکید بر ضرورت همگرایی منطقه‌ای برای مقابله با چالش‌های محیط زیستی به کار خود پایان داد.

پنجمین اجلاس وزرای محیط زیست کشورهای عضو سازمان اکو با تاکید بر ضرورت همگرایی منطقه‌ای برای مقابله با چالش‌های محیط زیستی به کار خود پایان داد.

نشست زیست محیطی کشورهای عضو اکو در استانبول

این اجلاس منطقه‌ای که از روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه در شهر استانبول آغاز شده بود روز پنجشنبه به پایان رسید.

اکو یک سازمان منطقه‌ای است که ده کشور ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان عضو آن هستند.

در بیانیه پایانی این نشست، وزرای کشورهای عضو اکو لزوم توسعه همکاری‌ها در باره «اقتصاد سبز در قالب توسعه پایدار» و «ایجاد نظم در همکاری‌های زیست محیطی» را مورد تاکید قرار دادند.

در این بیانیه کشورهای عضو موافقت خود را با همکاری های محیط زیستی و مقابله با گرمایش جهان، تغییرات آب و هوایی، مقابله با گسترش بیابان‌ها و مبارزه با افزایش اثرات گرد و غبار و طوفان های شن در منطقه، اعلام کردند.

معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران نیز که در این اجلاس شرکت کرده بود از کشورهای عضو اکو خواست در مورد مقابله با روند افزایش خشکسالی ها در منطقه، مدیریت صحیح منابع آب و انرژی با هم همکاری بهتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، ابتکار در این اجلاس گفت شرایط منطقه غرب آسیا به ویژه کشورهای اکو، با آینده ای گرم و خشک روبروست و نیازمند افزایش همکاری های نزدیک و فشرده هستیم.

او با اشاره به فعالیت پنج ساله «موسسه علوم و فناوری محیط زیست اکو» به میزبانی ایران از وزرای حاضر در این اجلاس خواست تا این موسسه به عضو حقوقی و وابسته به سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو  تبدیل شود تا به تقویت بنیه علمی کارشناسان و محققان کشورهای منطقه کمک کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sadegh

    ایران باید اکو را رها کند زیرا سازمانی سرکاری است