ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«پيشنهاد تجديدنظر در بهای نفت بودجه ۹۴»

یک عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد که به نظر نمايندگان، قيمت ۷۲ دلاری نفت در بودجه ۹۴ «خوشبينانه» است.

اسماعيل جليلی عضو کميسيون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که نظر نمايندگان درباره قيمت نفت در لايحه بودجه سال ۱۳۹۴، رقمی کمتر از پيشنهاد دولت يعنی ۷۲ دلار برای هر بشکه است.

قیمت نفت سنگین ایران از ژوئن ۲۰۱۴ حدود ۵۰ دلار کاهش یافته است.

خبرگزاری «تسنيم» به نقل از اسماعیل جلیلی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نوشت که قيمت ۷۲ دلاری بودجه ۹۴ «خوشبينانه» است.

جليلی۶۰ دلار برای هر بشکه نفت خام  را قيمتی «منطقی‌تر» دانسته و  پيشنهاد کرده که دولت با افزايش ماليات و فروش اوراق مشارکت، درآمد جايگزين پيدا کند.

علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد ایران‌، پیش‌تر تاکید کرده که بودجه سال ۹۴ ایران با پیش‌بینی محتاطانه قیمت نفت و با احتساب بدترین گزینه بسته شده تا در صورت نوسان‌های نفتی، مشکلی ایجاد نشود.

بهای نفت در بازارهای جهانی هم اینک به کمترین میزان در ۵ سال گذشته رسیده است. آژانس جهانی انرژی می‌گوید سقوط بیشتر بهای نفت، می‌تواند کشورهای بزرگ تولید‌کننده را با تهدید "بی‌ثباتی اجتماعی" روبرو ‌سازد.

یک سوم بودجه سال ۱۳۹۴ از محل درآمدهای نفتی تامین می‌شود. این بودجه که به گفته سخنگوی دولت، برای شرایط بد تنظیم شده، بهای نفت را بشکه‌ای ۷۲ دلار در نظر گرفته است.

نمایندگان اوپک «آستانه تحمل» اعضا در بهای نفت را ۷۰ دلار اعلام کرده‌اند اما عربستان سعودی می‌‌گوید این کشور و تولیدکنندگان حاشیه خلیج فارس، با نفت بشکه‌ای ۶۰ دلار هم کنار خواهند آمد.

قیمت نفت سنگین ایران از ژوئن ۲۰۱۴ حدود ۵۰ دلار کاهش یافته و از ۱۰۷ دلار و ۴۵ سنت در ماه ژوئن به حدود ۵۸ دلار در اواسط دسامبر ۲۰۱۴ رسیده است.

حسن روحانی در جلسه هیات دولت در روز ۱۹ آذر، کاهش بهای نفت را یک توطئه و برنامه‌ریزی سیاسی خواند ولی افزود که می‌توان از این فرصت برای کاهش وابستگی به درآمد نفت استفاده کرد. اسحاق جهانگیری، معاون اول او گفته است که می‌توان کشور را با نفت ۴۰ دلاری هم اداره کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهدی

    سلام جهت ارسال یاداشت های اقتصادی خودم به سایت شما پیام داده ام منتظر نظرشما هستم

  • بهنام

    نفت این نکبت سیاه دارد فشارهای مضاعفی به ملت ایران وارد میسازد و حکومت فاسد نیز خرخره مردم را بیشتر از قبل فشار میدهد و با وضع انواع مالیات و عوارض گوناگون سعی در جبران کسر بودجه را دارد ولی باز هم اندکی از کسر بودجه جبران خواهد شد . اگر چند نفر عاقل در این نظام بی نظم و پوسیده و سراسر فاسد وجود داشتند ، اکنون و بلافاصله باید تمامی کمکهای نقدی به گروهکهای تروریستی فلسطین و لبنان و عراق و افغانستان و غیره ... و دولتهای حامی تروریست را قطع نموده و مبالغ هنگفت دلاری را صرف عمران و آبادانی مملکت خودمان میکردند ، ولی افسوس که همه حضرات فکر هوس بازیها و منافع مادی خود هستند و عقلی هم در مغز فندقیشان وجود ندارد .