ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهر سنجار به طور کامل از چنگ داعش خارج شد

پیشمرگه‌های کرد توانسته‌اند شبه‌نظامیان داعش را از محورهای مختلف سنجارعقب برانند. هم‌زمان دو گور جمعی در شنگال پیدا شده است.

پیشمرگه‌های کرد توانسته‌اند شبه‌نظامیان داعش را از محورهای مختلف سنجار عقب برانند. هم‌زمان دو گور جمعی در شنگال پیدا شده است.

داعش به طور کامل از شهر سنجار «شنگال» عقب نشسته است. این عقب‌نشینی در ظهر شنبه (۲۰ دسامبر/۲۹ آذر) و یک روز پس از شکسته شدن حلقه محاصره ارتقاعات سنجار صورت گرفت.

منبع موثق «زمانه» با اعلام این خبر می‌گوید که دو گور جمعی نیز در شنگال کشف شده که تخمین زده می‌شود مدفن ۷۵ ایزدی باشد. او هم‌چنین عنوان می‌کند که خبر آزادی شنگال به کوهستان هم رسیده و تلویزیون اقلیم «روداو» فیلم‌هایی از شادی ایزدی‌های آواره پخش کرده است.

فواد معصوم، رئیس جمهور عراق در استقبال از رانده شدن داعش و کنترل شنگال توسط نیروهای محلی، پیام تبریکی به رهبر اقلیم کردستان، مسعود بارزانی فرستاده است.

مسعود بارزانی پیش‌تر گفته بود که انتقام ایزدی‌ها را از گروه «دولت اسلامی» می‌گیرد. شبکه «المیادین» می‌نویسد که به موازات پیشروی نیروهای پیشمرگه به سوی تلعفر، شبه‌نظامیان داعش در حال فرار از منطقه‌اند.

سنجار در غرب موصل قرار دارد و هزاران نفر از اقلیت ایزدی با ورود داعش به منطقه، در ارتفاعات ‌آن گرفتار شده بودند. مسعود بارزانی، رئیس اقلیم خودمختار کردستان عراق به خبرگزاری کردی «روداو» گفته بود که با پیشروی پیشمرگه‌ها، دیگر می‌توان امنیت و ایمنی مردم سنجار را تامین کرد. رویترز پس از اعلام شکسته شدن محاصره سنجار نوشت که هنوز ۱۲۰۰ ایزدی در کوهستان‌های سنجار به سر می‌برند.

یک روز پیش از شکسته شدن حلقه محاصره سنجار، ژنرال دمپسی، رئیس ستاد ارتش ‌آمریکا در مصاحبه با «وال استریت جورنال» گفته بود که سه نفر از فرماندهان ارشد داعش در هفته‌های گذشته کشته شده‌اند و فقدان آنها کار داعش در حملات بعدی را دشوارتر می‌کند.

هزاران نفر از اقلیت ایزدی که در سنجار (شنگال) زندگی می‌کردند، با یورش داعش به این شهر به کوهستان‌های اطراف پناه بردند. گروه زیادی در اثر تشنگی و گرسنگی در ارتفاعات شنگال جان خود را از دست دادند. داعش با تصرف این شهر، بسیاری از زنان و دختران ایزدی را به کنیزی گرفت و آنها را فروخت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.