ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ایران دیگر هواپیماهایی با عمر بيش از ۱۵ سال وارد نمی‌کند»

معاون وزیر راه گفته بود میانگین عمر هواپیماهای کشور بالای ۲۰ سال است و از زمان اولین پرواز در ایران، دو هزار و ۱۲۷ نفر جان خود را در سوانح هوایی از دست داده‌اند.

عباس آخوندی، وزير راه و شهرسازی در مراسم رونمايی از «دستورالعمل جديد تأسيس ايرلاين‌ها»، از ممنوعیت واردات هواپيماهايی با عمر بيش از ۱۵ سال به ايران خبر داد.

وزير راه ایران روز شنبه  ۲۹ آذر گفت، با وجود بيش از سه دهه تحريم صنعت هوانوردی ايران «بايد توجه کنيم که مسئوليت ما در اين صنعت چيست.»

خبرگزاری مهر به نقل از عباس آخوندی نوشت که میانگین عمر هواپیماهای ۱۸ ايرلاين ايران، ۲۲ سال و شش ماه است. آخوندی افزوده که لازم است حداقل سرمایه ایرلاین‌ها مشخص باشدـ: ‌«به همین جهت از این پس به ایرلاین‌هایی که هواپیماهای اجاره‌ای داشته باشند، مجوز پرواز نمی‌دهیم.»

وزیر راه تاکید کرد که شرکت ایران‌ایر ۱۴ موتور هواپیما را به شرکت‌های خارجی برای تعمیر فرستاده که تاکنون ۷ موتور به ایران بازگشته است.

با پيروزی انقلاب ايران و آغاز تحريم‌های اقتصادی، مشکلات حمل و نقل هوايی این کشور آغاز شد که از ميان آنها می‌توان به ممنوعيت فروش هواپيماهای زير ۱۵ سال ساخت به ايران اشاره کرد.

«دستورالعمل جديد تأسيس ايرلاين‌ها» در حالی اعلام می‌شود که مرداد ماه ۹۳، در پی سقوط يک  فروند هواپيماهای آنتونوف (ايران ۱۴۰) و کشته‌شدن بیش از  ۳۰ تن در این حادثه، حسن روحانی، رئيس جمهوری ايران دستور توقف پروازهای اين هواپيما اوکراینی را صادر کرد.

تحريم‌های بين‌المللی و ممنوعيت فروش هواپيما و قطعات آن، افزايش قيمت سوخت، سقوط ارزش ريال و کهنه بودن هواپيماها، حمل و نقل هوايی ايران را با مشکلات متعددی رو‌به‌رو کرده است.

احمد مجیدی، معاون وزیر راه و شهر‌سازی، روز ۲۹ مرداد سال جاری گفته بود که میانگین عمر هواپیماهای کشور بالای ۲۰ سال است و از انجام اولین پرواز هوایی در ایران در سال ۱۲۹۲، دو هزار و ۱۲۷ نفر جان خود را در سوانح هوایی نظامی و غیرنظامی از دست داده‌اند.

از ۲۵۰ فروند هواپيمای موجود در ناوگان هواپيمايی ايران، ۱۰۰ فروند به دليل فرسودگی غير فعال هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.