ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش ۱۰۰ عضو خارجی خود را اعدام کرد

پیکارجویان داعش در سوریه ۱۰۰ تن از اعضای این گروه را که قصد بازگشت به کشورهای خود را داشتند، اعدام کردند.

گروه پيکارجوی دولت اسلامی (داعش) ۱۰۰ تن از اعضای خارجی خود را در سوريه اعدام کرد.

پيکارجويان وابسته به گروه دولت اسلامی در الرقه از تشکيل گروهی موسوم به پليس نظامی سخن گفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «اعدام‌شدگان قصد داشتنند از مقر داعش در شهر الرقه سوريه فرار کنند که توسط ديگر اعضای اين گروه اعدام شدند.»

پيکارجويان وابسته به دولت اسلامی در الرقه از تشکيل گروهی موسوم به پليس نظامی سخن گفته‌اند که هدف از آن «سرکوب اعضای خارجی داعش در صورت کارشکنی» اعلام شده است.

بر پايه اين گزارش، پليس نظامی به ده‌ها خانه يورش برده‌ و پيکارجويان بسياری را دستگير کرده‌ است.

رسانه‌های بريتانيا در ماه اکتبر گزارش داده بودند پنج بريتانيايی، سه فرانسوی، دو آلمانی و دو بلژيکی که قصد بازگشت به کشور خود را داشتند توسط اين گروه زندانی شدند.

بر پايه آمار مرکز پژوهشی بريتانيا ۳۰ تا ۵۰ تبعه بريتانيايی که برای جنگ با دولت بشار اسد به سوريه رفته‌اند، اعلام کرده‌اند که مايل به ترک اين کشور هستند اما از بيم آن که زندانی شوند، برای بازگشت تلاشی نکرده‌‌اند.

سازمان ملل متحد به تازگی در گزارشی اعلام کرد که در سال‌های اخير حدود ۱۵ هزار نيروی خارجی از ۸۰ کشور دنيا در قالب گروه‌هايی مانند «داعش» در سوريه و عراق فعاليت داشته‌اند.

گزارش شورای امنيت سازمان ملل متحد در بخش نظارت بر فعاليت «القاعده» می‌گويد:‌«افراط گرايانی از فرانسه، روسيه، بريتانيا و در مجموع از ۸۰ کشور جهان در قالب تروريست‌های خارجی در عراق و سوريه فعاليت می کنند. »

بر پايه اين گزارش، از سال ۲۰۱۰ ميلادی تاکنون شمار پيکارجويان خارجی در سوريه و عراق نسبت به سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ ميلادی، چندين برابر شده و اين روند افزايشی همچنان ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.