ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ازدواج رسمی التون جان با دیوید فورنیش، نشانه‌ای از جامعه باز

التون جان سرانجام پس از چندین دهه مبارزه برای حقوق دگرباشان به هدفش رسید: او یکشنبه ۲۱ دسامبر رسماً با دیوید فورنیش، سینماگر کانادایی ازدواج کرد.

التون جان، خواننده، پیانیست و آهنگساز بریتانیایی، سرانجام پس از چندین دهه مبارزه برای حقوق دگرباشان به هدفش رسید: او ۲۱ دسامبر رسماً با دیوید فورنیش، سینماگر کانادایی ازدواج کرد.

ازدواج رسمی التون جان با دیوید فورنیش

این دو مرد همجنسگرا و هنرمند که ۲۰ سال است با هم زندگی می‌کنند، ۹ سال پیش دقیقاً در چنین روزی با هم پیمان زناشویی بسته بودند. امروز سرانجام پیوند زناشویی آن‌ها رسمیت پیدا کرد.

دولت بریتانیا بهار سال جاری ازدواج همجنسگرایان را قانونی اعلام کرد. قرار است ۳۱ دسامبر سال جاری در اسکاتلند هم ازدواج همجنسگرایان قانونی شود.

در مراسم رسمی ازدواج این زوج همجنسگرا، دو فرزند آن‌ها که در بطن یک رحم اجاره‌ای پرورش پیدا کرده‌اند، حضور داشتند. ابتدا در سال ۲۰۱۰ فرزند دیوید فورنیش از رحم اجاره‌شده یک زن به دنیا آمد و سپس در سال ۲۰۱۳ از رحم‌‌ همان زن، فرزند التون جان متولد شد.

التون جان تا مدت‌ها گرایش جنسی‌اش را آشکار نکرده بود. ازدواج رسمی او با دیوید فورنیش نشانگر دگرگونی‌های اجتماعی در طول چند دهه گذشته است. در سال ۱۹۶۷ او در گفت‌و‌گویی اعلام کرده بود که هم به زن و هم به مرد گرایش دارد و به یک معنا «دوجنس‌گرا»‌ست. در سال ۱۹۸۴ او با دوست صمیمی‌اش، یک خانم بازیگر آلمانی به نام رناتا بلاول ازدواج کرد. در سال ۱۹۸۸ از طریق نشریه «رولینگ استون» اعلام کرد که همجنسگراست.

مردم به مناسبت ازدواج رسمی التون جان و دیوید فورنیش، به طور خودانگیخته شاخه‌های گل رز جلوی در منزل التون جان قرار دادند. ترانه‌ای که التون جان به یاد و خاطره پرنسس دایانا خوانده بود، «یک شاخه گل رز» نام داشت.

مراسم عروسی در حلقه سربسته‌ای از دوستان نزدیک التون جان و دیوید فورنیش، بدون تجمل برگزار شد. التون جان عکس‌های عروسی‌اش را به جای اینکه در اختیار روزنامه‌های پرفروش قرار دهد، در شبکه اینستاگرام به رایگان منتشر کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پند

    فكر نمي كنيد استفاده از لفظ زتاشويي در تيتر اين خبر براي ازدواج دو گي خودش مردسالارانه و هوموفوبيك باشه؟ حتما لازمه به جاي ازدواج يا نامزدي از پيمان زناشويي استفاده بكنيم؟

  • کرم یار

    چه اصراری دارین که راجع به این پدید شوم و غیر طبیعی این انداره تبلیغ کنین. مگر همجنس گرایی یک بیماری نیست؟

  • بابک

    شاید اولین باری باشد که نظردادنم نمیاد یعنی یه جورایی هاج و واج وشوکه ام وتصورچنین ازدواجی در ذهنم شکل نمیگیره بنابرین نظر خاصی دراین مورد غریب و عجیب ندارم و اما یه سئوال دارم اگرکسی بتونه جواب بده ممنون میشم و سئوالم اینه که چرا ازدواج ؟ خب ازدواج یه پیوند و قراردادی است که آثار حقوقی ودینی واجتماعی دارد وبه این آثارش بین زن ومرد اتفاق میافته که اگرنباشد تکلیف ارث ومیراث ووضیعت فرزند وعرف اجتماعی رابطه و...مشخص نیست حالا رابطه این چنینی چه نیازی به ازدواج رسمی داره که اگرازدواج نباشه رابطه چه آسیبی میبینه؟؟؟

  • صادق

    آقای احمد خان شما هم خیلی جوگیر شدی.بحث سر انسان بودنه.یه انسان به صورت نرمال این کار رو نمیکنه.این کارا به صورت طبیعی از انسانیت به دوره.درسته،شاید اینا مشکل داشته باشن و بخوان اینطور زندگی کنن.خوب تو زندگی خصوصیشون آزادن،برن هر جور دوست دارن باشن.ولی نباید روشون تبلیغات بشه حداقل. مثل آدم معتاد.معتاد هست که هست،ولی حداقل میشه بهش گفت کارت درست نیست.اینا جزو اصول انسانی نیست و نباید بهش دامن زده بشه.مثل ازدواج خواهر و برادر!درست نیست بخوایم با تبلیغات این چیزا رو فراگیر کنبم.

  • الزامی

    با صادق موافقم .گیرم خلقت ایندو غیر عادیه و ... ، چه حقی دارن دو بچه بدون مادر تولید گنن . جنایت کثیفیه .آقای زمانه لطفا راجع به مسایل این کودکان گزارش تهیه کن

  • احمد

    یعنی شما از یک رسانه آزاد و بی سانسور در یک جامعه باز انتطار دارید تابع رسانه‌های سانسورشده در یک جامعه مذهبی و هوموفوب باشد که اصلاح‌طلبی آخوندی موعظه‌گر احساس کند حضور دارد و تعیین کننده است؟ تا کی باید همجنسگراها از حقوقشان صرف نظر کنند و خودشان را سانسور کند برای رونق منبر از نوع روشنفکری دینی و اصلاح‌طلب‌مآبانه اما تا مغز استخوان آخوندزده و ترسخورده و دلنگران؟

  • مرادی

    دردناک تر از همه سرنوشت کودکی است که خود را به پای پدر چسبانده و انتظار نوازش پدر را دارد ولی دست پدر در دست مرد دیگری است.

  • صادق

    اه اه.. حالم از هرچی جامعه بازه بهم خورد. شما هم گندش رو دراوردین.اینا یه کاری کردن،نیاز نیست شما تو بوق و کرنا کنین

  • عباس جهانسوز

    مردا با مردا مشغول می شدند زنا بی شوهر می موندند اوناهم با هم مشغول می شدند!

  • بابک

    با چنین تیتری برای خبرتان (نشانه ای از جامعه باز )سوژه خبری برای اخوندها فراهم می کنید که در شیپور هایشان بدمند و بگویند ببینید دشمنان ما چه کسانی هستند و بگویند دشمنان ما یک سری منحرف هستند که تبلیغ همجنس گرایی می کنند.شما برای جامعه ایران خبررسانی می کنید با درایت بیشتری عمل کنید جامعه ایران باید از خودش فکر و ایده داشته باشد و بدور از افراط و تفریط نه تبلیغ فرهنگ 4همسری و صیغه عرب بشود و نه تبلیغ فرهنگ همجنس بازی بخشی از جامعه غرب

  • Behrouz

    باش تا صبح دولتت بدمد کاین هنوز از نتایج سحر ست و تازه این اول کار است. چه چیز ها می بینیم و چه سرنوشتی خواهیم داشت. و با اسلامی شدن غرب، سرنوشت التون جان ها و جهان غرب بسیار درد آور خواهد بود.

  • حمیدرضا محرابی

    تصور چنین چیزی هم وحشتناک و  غیرقابل باور است. البته شاید چون در جامعه ما چنین چیزی رواج ندارد قبول ان  اینگونه سخت است.