ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگ و گریز داعش در حوالی شنگال ادامه دارد

مقاومت پراکنده نفرات داعش در گوشه و کنار سنجار ادامه دارد. شاهدان عینی می‌گویند ۴۵ نفر از آنها در حوالی موصل و به خاطر شکست در شنگال اعدام شده‌اند.

مقاومت پراکنده نفرات داعش در گوشه و کنار سنجار هم‌چنان ادامه دارد. شاهدان عینی می‌گویند ۴۵ نفر از اعضای داعش در حوالی موصل و به خاطر شکست در شنگال اعدام شده‌اند.

پس از شکسته‌شدن محاصره ارتفاعات سنجار (شنگال) و ورود پیشمرگه‌ها به شهر، بیشتر نقاط منطقه به تصرف کردها در‌‌آمده است.

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه ۲۱ دسامبر شخصا در شنگال حضور یافت و گفت: «ما انتظار این همه پیروزی را نداشتیم. بازپس گیری مناطق اشغالی تنها ظرف ۲۴ ساعت صورت گرفت.»

در عملیات آزادسازی شنگال، حدود ۸۰۰۰ پیشمرگه شرکت داشته‌اند. جبار یاور، سخنگوی پیشمرگه‌ها می‌گوید که مقاومت‌ پراکنده نفرات داعش در گوشه و کنار شهر وجود دارد و تا پاکسازی کامل منطقه وقت لازم است.

با این همه، کاروان‌های تدارکاتی توانسته‌اند به غیرنظامیانی که هنوز در ارتفاعات سنجار هستند، کمک برسانند. ۳۲ کامیون حامل مواد غذایی و امدادی به دهستان‌های این کوهستان رسیده‌اند. هنوز گروه‌هایی از اقلیت ایزدی در این مناطق زندگی می‌کنند.

رویترز پس از اعلام شکسته شدن محاصره سنجار نوشته بود که هنوز ۱۲۰۰ ایزدی در کوهستان‌های سنجار به سر می‌برند.

نیروی هوایی آمریکا روز یکشنبه، چهار مرتبه دیگر مواضع داعش در شمال عراق را بمباران کرد. آلمان نیز سلاح‌های تازه‌ای برای کردهای عراقی فرستاد.

خشم داعش از شکست‌های اخیر متوجه نیروهای خودی شده است. خبرگزاری آلمان به نقل از شهود می‌نویسد در موصل دستکم ۴۵ نفر از اعضای «دولت اسلامی» به عنوان مجازات شکست‌ در شنگال، اعدام شده‌اند.

داعش پیش از این و روز شنبه ۲۰ دسامبر نیز دست‌کم صد جهادگرای مرتد را در شهر رقه اعدام کرده بود. ظاهرا این دسته از جهادگرایان خارجی از نبرد در صفوف داعش منصرف شده و قصد فرار از رقه را داشته‌اند. رویترز می‌نویسد «پلیس تقتیش» داعش هم‌اینک مراقب نیروهایی است که سرخورده شده و امکان خروج ‌شان از میان این گروه تروریستی می‌رود.

شهر رقه کانون داعش و پایتخت این گروه در سوریه محسوب می‌شود. سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود گفته‌ است که حدود ۱۵ هزار خارجی از ۸۰ کشور دنیا در صفوف داعش در سوریه و عراق حضور دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.