ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راننده‌ای در شرق فرانسه با فریاد «الله‌اکبر» مردم را زیر گرفت

راننده یک خودرو در پنج نقطه شهر دیژون به رهگذران کوبید و ۱۱ نفر را زخمی کرد. او هنگام حمله به مردم الله اکبر می‌گفت. پلیس فرانسه می‌گوید ضارب تعادل روانی ندارد.

عصر یکشنبه ۲۱ دسامبر، راننده خودرویی در پنج نقطه شهر دیژون به رهگذران کوبید و ۱۱ نفر را زخمی کرد. او هنگام حمله به مردم الله اکبر می‌گفت. پلیس فرانسه می‌گوید ضارب تعادل روانی ندارد.

راننده‌ای در شهر دیژون در فرانسه، خودروی خود را با فریاد «الله اکبر» به تعدادی از عابران پیاده کوبید و ۱۱ نفر را مجروح کرد. حال دو نفر از مجروحان این واقعه وخیم است.

پلیس دیژون می‌گوید راننده ۳۰ ساله است. جراحت ۹ نفر سطحی بوده اما حال دو نفر از زخمی‌ها مساعد نیست. شاهدان عینی گفته‌اند که راننده فریاد می‌کشید که این کار را «برای کودکان فلسطینی» انجام می‌دهد.

راننده دستگیر شده است. پلیس می‌گوید او در بیمارستانی تحت درمان روانی قرار دارد و ظاهرا «دیوانه» است.

یک روز پیش از این حمله نیز مردی ۲۰ ساله در نزدیکی شهر تورز، سه مامور پلیس را با چاقو مجروح کرده بود. پلیس می‌گوید این ضارب نیز حمله را با فریاد «الله اکبر» انجام داد.

یک سخنگوی وزارت کشور فرانسه می‌گوید هنوز نمی‌توان چیزی در مورد ارتباط میان حمله تورز و حمله دیژون بیان کرد. وزیر خارجه فرانسه، برنار کازنو در تلویزیون اعلام کرد که ثبات روانی این مهاجم نیز کاملا روشن نیست.

با این وجود، ماموران پلیس و نیروهای آتش‌نشانی در سراسر فرانسه، برای مقابله با حملات احتمالی و مشابه، تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌اند.

مقامات فرانسوی خطر سوءقصد در این کشور را جدی گرفته‌اند و زمینه چنین تهدیداتی را مشارکت فرانسه در حملات هوایی علیه داعش در عراق عنوان می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • darya

    سی و شش سال پیش با این شعار با چماق به  هر اجتماعی روبروی دانشگاه حمله میکردند.....