ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تأکید بر مبادلات تجاری تهران و مسکو با واحدهای پولی دو کشور

در دیدار هیأت‌های کشاورزی روسیه و ایران، بار دیگر از احتمال مبادلات تجاری دو جانبه با واحدهای پولی دو کشور سخن گفته شد.

هیأت‌های کشاورزی روسیه و ایران، بار دیگر بر احتمال مبادلات تجاری دو جانبه با واحدهای پولی دو کشور سخن گفتند.

روبل روسیه از آغاز سال ۲۰۱۴ تا روزهای اخیر یک سوم ارزش خود را در برابر دلار و یورو از دست داده است

خبرگزاری ریانووستی روسیه روز دوشنبه ۲۲ دسامبر / اول دی گزارش داد که «سودمندی» چنین تغییری موضوع نشست هیئت از بازرسی کشاورزی روسیه و حسن یونس سینکی، معاون اول وزیر کشاورزی ایران بود.

شهریورماه سال جاری نیز الکساندر نواک، وزير انرژی روسيه و بيژن نامدار زنگنه، وزير نفت ايران، طی ديداری درباره استفاده از روبل و ريال در مبادلات دو جانبه بحث و گفت‌وگو کرده بودند.

این اقدام در پی افزايش تنش‌های روسيه و غرب بر سر مسائل اوکراین صورت می‌گیرد. روسیه از سویی تلاش دارد تا حضور دلار و تکيه بر اين ارز در مبادلات جهانی خود را کاهش دهد و از سوی ديگر با چرخش از غرب به شرق قصد دارد نيازهای خود را به جای غرب از کشورهای شرقی و‌ آسيايی تأمين کند.

هیأت‌های کشاورزی روسیه و ایران همچنین توافق کردند که توزیع و عرضه مواد غذایی را در مبادلات دو جانبه خود به‌شکل قابل توجهی افزایش دهند.

طرف ایرانی از امکان افزایش تولید مواد غذایی بر اساس تقاضا در بازار روسیه صحبت کرد.

همچنین به‌گفته مقامات روسی طرفین در کنار افزایش مبادلات خود بر اهمیت کیفیت و ایمنی اجناس تأکید کرده‌اند.

در این مذاکرات همچنین از قیمت مناسب اجناس نیز اطمینان حاصل شده است.

حسن سینکی، معاون اول وزیر کشاورزی ایران مهرماه سال جاری از فرصت به وجود آمده برای توسعه صادرات ایران به بازار روسیه سخن گفت و اعلام کرد که محصولات شیلاتی اعم از ماهی، میگو و محصولات لبنی گوشت، تخم مرغ، محصولات کشاورزی، خشکبار و حبوبات، مهم‌ترین محصولاتی است که ایران می‌تواند به روسیه صادر کند.

سینکی گفته بود: «روسیه یک فرصت برای گسترش تجارت خارجی ایران است و اگر از فرصت پیش آمده استفاده درست نکنیم، تجربه تلخ از دست دادن سایر فرصت‌های تجاری باز هم در کشور تکرار خواهد شد.»

روبل روسیه از آغاز سال ۲۰۱۴ تا روزهای اخیر یک سوم ارزش خود را در برابر دلار و یورو از دست داده است. کاهش بهای نفت و تحریم‌های روسیه از سوی غرب از مهم‌ترین دلایل این امر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.