ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان کنترل جمعیت را خیانت به کشور خواند

رئیس جمهور ترکیه در یک جشن عروسی اعلام کرد که پیشگیری از بارداری و کنترل موالید به معنای خشکاندن تبار ترک‌هاست. او از عروس و داماد خواست دستکم سه بچه درست کنند.

رئیس جمهور ترکیه در یک جشن عروسی اعلام کرد که پیشگیری از بارداری و کنترل موالید به معنای خشکاندن تبار ترک‌هاست. او از عروس و داماد خواست دستکم سه بچه درست کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده که پیشگیری از بارداری و کنترل زاد و ولد به معنای «خیانت به وطن» است. او در یک جشن عروسی نسبت به کاهش جمعیت ترکیه هشدار داد و اقدامات پیشگیرانه را خشکاندن نسل و تبار ترکی دانست.

ویدئویی از سخنان اردوغان در سایت اینترنتی «رادیکال» منتشر شده که او را در حال ادای این سخنان نشان می‌دهد. رئیس جمهور ترکیه در این عروسی، شاهد عقد بوده است.

بسیاری دیگر از رسانه‌های ترکیه نیز حرف‌های رئیس جمهور اسلامگرای ترکیه را نقل کرده‌اند. او از عروس و داماد می‌خواهد حداقل سه بچه درست کنند.

اردوغان تاکنون همواره از کاهش نرخ زاد و ولد در ترکیه انتقاد کرده و معتقد است که ازدیاد جمعیت به رشد اقتصادی و توسعه کشورش کمک می‌کند. طبق داده‌های بانک جهانی‌، میانگین فرزندآوری هر زن ترک در سال ۲۰۱۲ برابر با ۰۶/ ۲درصد بوده و این از شصت سال پیش تاکنون بی‌سابقه است.

اردوغان در سال ۲۰۱۲ و زمانی که هنوز نخست‌وزیر ترکیه بود، تلاش کرد تا سقط جنین در کشورش را از نظر قانونی ممنوع سازد. اعتراضات گسترده زنان و فعالان مدنی ترکیه اما جایی برای پیگیری این طرح نگذاشت.

اردوغان در اوایل دسامبر نیز از موضوع برابری زن و مرد انتقاد کرد و این را امری «خلاف طبیعت» خواند. او می‌گوید فمینیست‌ها نقش مادری را قبول ندارند و برای همین نمی‌توان اهمیت ویژه زنان و مادران در اسلام را برایشان توضیح داد.

رئیس جمهور ترکیه خودش چهار فرزند (دو دختر و دو پسر) دارد.

ویدئو: اردوغان از عروس و داماد می‌خواهد حداقل سه بچه درست کنند (حریت)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یوسف

    دوستان عزیزی که قبلا اظهار نظر کردند بدانند که کاهش رشد جمعیت می تواند منجر به کاهش رشد اقتصادی شود.

  • نوید رازقی

    قابل توجه حضرات ملی مذهبی و نهضت آزادی و اصلاح طلبان حکومتی و امثالهم که این موجودات حزب عدالت و توسعه ترکیه و اشخاص مخبطی مانند اردوعان و گل و داوود اوغلو را الگوی خودشان میدانستند و بعضاً هم میدانند هنوز!!! در سه چهار ماه گذشته این موجودات افاضاتی فرمودند که ماهیت واقعی و پلیدشان را به همگان روشن کرده است. ننگ بر همه این اسلامیست کثیف به هر شکل و رنگی. و همچنین قابل توجه مسئولین این سایت و خصوصاً شخص آقای دکتر نیکفر که چند سالی است که این سایت را به جولانگاه اسلامیست وطنی مانند سروش دباغ و گنجی و ... تبدیل کرده اند. اینگونه درفشانیهای بی سروپایانی مانند داوود اوغلو و اردوغان شاید باعث شود که به خود آیید و فریب مدلی های وطنیشان را نخوردید. شاید!!

  • farid

    نماینده ولی فقیه در سپاه: تبعیت از ولی فقیه باید بدون چون و چرا باشد!! جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه معتقد است فرمانبری از ولایت، "فرمانبری از خداست". وی می‌گوید تبعیت از ولایت فقیه باید بدون چون و چرا باشد و باید بپذیریم که ولایت فقیه تجلی توحید است. عبدالله حاجی‌صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم عزاداری نیروهای مسلح استان قم در مجتمع آموزش عالی امام خمینی گفت: «وقتی با ولی خدا حرکت می‌کنیم باید بپذیریم ولایت فقیه تجلی توحید است و تبعیت از ولایت فقیه باید بدون چون و چرا باشد!! سوال و انتقاد ممنوع! راهیکه اردوغان کپی میکند!

  • mansour

    دنیای سیاست پر از افراد دیکتاتور،نژادپرست و دیگر بیماران روانی است.

  • رویا

    اینها مردم گله‌یی می‌خواهند که خودشان چوپان و گرگش باشنداما نمی‌فهمند کمی برای تولید این نوع مردم حداقل این نوع گله مطیع در جهان امروز دیر شده، حتا در دیکتاتوری هم عقب مانده‌اند و به نوع مدرنش نرسیده‌اند. یکی در ایران سودای ولایتش دارد به باد می‌رود این یکی هم دوست دارد خلیفه عثمانی شود، هردو در بهشت استبدادهای کهنه حسرت می‌خورند. باشد که این رفتارها و نفهمیدن اقتصاد و روابط جدید مردم که با مایه اسلام می‌آمیزد و حضور داعش برای همیشه مردم خاورمیانه را از اسلام سیاسی متنفر کند و این وسیله را از دست دیکتاتورهای عقب‌مانده خاورمیانه دربیاورد.

  • hasani

    بازهم حکومت اسلامی ترکیه !

  • بهنام

    علامه دهر فاسدی که در هر مسئله ای فضولی کرده و نظرات غلط میدهد . البته بیشتر به دلقک شبیه است تا رئیس جمهور .