ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نمک تقلبی غذای ۴۷میلیون ایرانی را ناسالم کرده است»

وزارت بهداشت با هشدار نسبت به توزیع نمک‌های زیان آور تقلبی که با نام نمک دریا در بازار عرضه می‌شوند گفت که غذای ۴۷ میلیون نفر ایرانی ناسالم است.

وزارت بهداشت ایران با هشدار در مورد نمک‌های تقلبی زیان آور که بازار ایران را انباشته است، اعلام کرد ۴۷ میلیون نفر ایرانی غذای ناسالم مصرف می‌کنند.

وزارت بهداشت نسبت به توزیع نمک‌های تقلبی زیان آور در بازار ایران هشدار داده است

به گفته علی اکبر سیاری، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک نوع نمک غیر استاندارد به صورت قاچاق و فله‌ای عرضه می‌شود و انواع دیگر نمک‌های تقلبی به نام نمک دریا، از دریاچه‌های ارومیه و قم وارد بازار شده در حالی که نمک‌های دریا عوارض خطرناکی برای بدن دارند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سیاری که روز چهارشنبه ۳ دی ماه در یک نشست خبری با عنوان «بسیج ملی کاهش مصرف نمک» سخن می‌گفت هشدار داد که بسیاری از مواد طبیعی مانند نمک دریا، دارای عارضه بوده و نباید بگوییم هر چه از طبیعت آمده خوب است. او از مردم خواست در مورد خرید نمک‌های تقلبی مراقبت بیشتری به خرج دهند.

به گفته معاون وزیر بهداشت ایران، ایرانی‌ها روزانه به‌طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ گرم نمک مصرف می‌کنند، در حالی‌که باید کمتر از پنج گرم و افراد بالای ۵۰ سال، تنها سه گرم نمک در روز مصرف کنند.

واکس سیب و هورمون گوجه فرنگی

هشدار وزارت بهداشت در مورد عوارض خطرناک نمک‌های تقلبی که با نام نمک دریا عرضه می‌شوند در حالی است که هشدارهای مشابهی در مورد استفاده از یک نوع هورمون غیر استاندارد چینی برای پرورش و قرمز کردن گوجه فرنگی در روزهای اخیر منتشر شده است.

سازمان حفظ نباتات ایران می‌گوید این هورمون که با نام «ادفون» شناخته می‌شود، هنوز در ایران به ثبت نرسیده بنابراین تا زمان صدور مجوزهای لازم، استفاده از آن در محصولات کشاورزی باید ممنوع شود.

از سوی دیگر استفاده باغداران از نوعی ماده نگهدارنده روی محصول سیب درختی که با نام «واکس سیب» شناخته می‌شود نیز به گسترش نگرانی‌هایی در مورد زیان آور و سرطان‌زا بودن این ماده منجر شده است.

در این رابطه معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است «با توجه به کیفیت مناسب سیب در کشور و شرایط اقلیمی مناسب برای پرورش این محصول که موجب تولید محصول با کیفیت مناسب و مدت ماندگاری بالا می‌شود، نیازی به استفاده از واکس روی محصول سیب با هدف افزایش ماندگاری نیست».

با این حال این وزارت‌خانه گفته است این «واکس‌ها» طبیعی هستند و ضرری برای انسان ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • من

    حتی اگه کسی تو غذا خیلی کم نمک بریزه نانوایی ها زحمت نمک اضافه را می کشند انقدر توی نانها نمک میریزند که ......

  • hasani

    بعدار تولید برنج مصنوعی، شیر آلوده به پالم و خمیر مرغ و واکسن چینی برای قرمز کردن گوجه فرنگی نوبت نمک تقلبی شد! بدا بحال مردم ایران !

  • rozbeh

    خیلی جالب بود مقامات مسئول نظارت و کنترل میگه مردم از خرید ن نمک دریا خوداری . خیلی ممنون از اخطارتون خوب ولی چرا جلوی تولید و توزیع این محصولات گرفته نمیشه گذاشتن مسئولیت بعهده خریدار نشانه ضعف مدیریت سازمان مسئوله شما باید با کسانی که محصولات غیر استاندار و ناسالم و بدون مجوز. به بازار عرضه میکنند برخورد قضایی با جریمه های چندی برابر سود شرکتشان و حتی زندان که کسی جرات بازی با سلامت مردم داشته باشه وگرنه نقش سازمان شما مثل شیر پیر بی یال و کوپال و دندان و فقط عرضه نعره کشیدن داره.