ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب گسترده کارگران واگن پارس، خط تولید این کارخانه را تعطیل کرد

کارگران واگن پارس به دلیل تمدید نشدن قرارداد نماینده خود از سوی کارفرما اعتصاب کرده‌اند. قرارگاه خاتم الاوصیا وابسته به سپاه پاسداران سهام‌دار اصلی این کارخانه است.

صدها کارگر کارخانه «واگن پارس» در اراک در اعتراض به عدم تمدید قرارداد رییس نهاد کارگری این واحد تولیدی اعتصاب کرده و خط تولید را متوقف کردند. ایلنا، خبرگزاری کار ایران، شمار کارگران اعتصاب کننده را بیش از ۹۰۰ نفر اعلام کرده است.

با اعتصاب گسترده کارگران، خط تولید واگن پارس متوقف شده است

اعتصاب‌ زمانی آغاز شد که کارفرما از تمدید قرارداد علی درخشنده‌بخت، رییس شورای اسلامی کار در این کارخانه خودداری کرد. کارگران اعتصاب کننده می‌گویند درخشنده‌بخت تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضویت دارد و از مصونیت نمایندگی برخوردار است؛ بنابراین کارفرما حق اخراج او را ندارد.

گزارش‌های دیگر در مورد اخراج چند نفر از کارگران این کارخانه نیز به گسترش اعتصاب در این واحد تولیدی کمک کرده است.

مطابق این گزارش‌ها، کارفرما در ادامه تغییرات خود به تازگی مدیر انتظامات واگن پارس را با وجود آن‌که دو ماه به پایان قرارداد کارش باقی مانده بود از کار منفک کرده است و یک نظامی بازنشسته را جایگزین او کرده است.

به گفته کارگران اعتصابی، این تغییرات در واگن پارس به قصد اعمال محدودیت بیشتر بر کارگران در کارخانه است.

در اعتراض به تمدید نشدن قرارداد رییس نهاد کارگری در این کارخانه، شش عضو دیگر این نهاد نیز از امضای قرارداد خود و تمدید آن با کارفرما خودداری کرده‌اند.

کارگران واگن پارس اراک پیش از این در شهریور ماه سال ۱۳۹۳ و باردیگر در تاریخ ۵ مهر ماه و به مدت یک هفته در اعتراض به تعویق سه ماهه حقوق و عملکرد بد مدیران کارخانه دست از کار کشیده‌ بودند.

قرارگاه خاتم الاوصیا، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سهامدار اصلی کارخانه واگن پارس اراک است و تعیین کارفرمای این واحد تولیدی بر عهده این قرارگاه نظامی قرار دارد.

شرکت واگن پارس اراک یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های سازنده انواع لوکومتیو و واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه است.

این کارخانه به مساحت ۳۳ هکتار و در شهر صنعتی اراک واقع شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مروری بر روند باز-زایش تراژدی در ایران: جمهوری اسلامی در پیوستار تاریخی‌اش (۲) | امین حصوری | پراکسیس

    […] اعتصاب گسترده‌ی کارگران واگن پارس، در پی اخراج نماین… […]