ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسانه‌های آمریکایی: اختراع امنیتی ایران «بوق و کرنا» است

مخترع این دستگاه کاربرد اين ردياب راداری برای شناسايی مواد مخدر و انفجاری، انسان زنده و مرده در زيرآوار، معتادين و نيز مشروبات الکلی است.

رسانه‌های آمريکايی ادعای مقامات ايرانی درباره اختراع يک «ردیاب راداری» تشخيص بمب، مواد نارکتيک و حتی معتادان به مواد مخدر از فاصله يک مايلی (۱۵۰۰ متر) را «بوق و کرنا» خواندند.

بنابر ادعای علی حسينی اين دستگاه معتادان به مواد مخدر را از ۱۵۰۰ متری تشخيص می‌دهد

دو روز پیش علی حسينی مخترع اين دستگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، کاربرد اين ردياب راداری را برای شناسايی مواد مخدر و انفجاری، انسان زنده و مرده در زيرآوار، معتادين و نيز مشروبات الکلی دانست.

بنابر ادعای علی حسينی اين دستگاه نه تنها معتادان به مواد مخدر را از ۱۵۰۰ متری تشخيص می‌دهد، بلکه درجه اعتياد درون بدن‌ها را نيز معين می‌کند.

او که در يک شرکت دانش بنیان گیلانی کار می کند درباره اين رادار تشخيص مواد مخدر و منفجره ‌گفته است: «بخش فرستنده از امواج راديويی و راديو مغناطيس تشکيل شده که در زمين اين امواج را منتشر می کند و لايه مولکولی عناصر (مواد منفجره،انسان زنده و مرده ،معتادين،مشروبات الکلی) را تحريک کرده و يون های آنها را آزاد می کند.»

بر اساس گزارش مهر، اين رادار اطلاعاتی شامل حجم، وزن، اندازه مورد رديابی شده را به صورت سه بعدی به کامپيوتر منتقل می‌کند.

اين در حالی است که به گزارش واشينگتن‌پست، مقامات ايرانی علاقه دارند تا دستاوردهای علمی کشور خود را «حتی اگر اندکی مشکوک هم باشد، در بوق وکرنا کنند.»

طی سال‌های گذشته مقامات ايران مدعی بودند که مبارزه گسترده‌ای را با اعتياد و قاچاق مواد مخدر پيش‌ برده‌اند و دولت این کشور همزمان با اين سياست بسياری از متهمان به قاچاق مواد مخدر را به مرگ محکوم کرده‌ است.

بنابر آمار سازمان عفو بين‌الملل در سال ۲۰۱۳، ايران، عراق و عربستان سعودی به تنهايی ۸۰ درصد از کل مجازات‌های اعدام‌ در جهان را اجرا کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوروش

    یه ملایی بود بنام قندهاری که توی سقوط هواپیما نفله شد.این مردک توی سخنرانیش(گرگان)ادعا کرده بود که صنایع دفاع یه دستگاهی بنام فین کنم اشتاین اختراع کرده که روی تانک نصب میشه و خودی و دشمن رو تشخیص میده..این حرفا رو واسه یه مشت کشاورز بیسواد میزد و کسی از اونها نمیدونست که فین کن اشتاین اسم یه قرارداد تاریخی بوده نه اسم یه دستگاه. حالام دارن همون مزخرفات رو بشکلی دیگه به خورد ملت میدن.در دینی که کسی با خر بتونه به کهکشانها سفر کنه چرا نباید بشه همچی دستگاهی اختراع کرد؟