ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در حریق عمدی مسجدی در سوئد پنج نفر زخمی شدند

فرد ناشناسی در حمله با مواد آتش‌زا به مسجدی در شهر اسکلیس‌تونا در سوئد، ۵ نفر را زخمی کرده و گریخته است. این مسجد محل عبادت و دیدار مسلمانان سومالیایی بود.

فرد ناشناسی با آتش زدن مسجدی در شهر اسکلیس‌تونا در سوئد، ۵ نفر را زخمی کرده و گریخته است. این مسجد محل عبادت و دیدار مسلمانان سومالیایی بود.

بیرون مسجد پس از عملیات آتش‌نشانی

بعد از ظهر پنجشنبه ۲۵ دسامبر، مرکز عبادت و تجمع مسلمانان سومالیایی در شهر اسکلیس‌تونا در سوئد آتش زده شد. ۲۰ نفر در زمان حریق در این مسجد حضور داشتند که پنج نفرشان به دلیل استنشاق دود و سوختگی به بیمارستان منتقل شدند.

اسکلیس‌تونا در ۹۰ کیلومتری استکهلم، پایتخت سوئد قرار دارد و جمعیت آن بالغ بر ۶۵ هزار نفر است.

لارس فرانزل، سخنگوی پلیس شهر به رسانه‌های آلمانی گفته است که آسیب دیدگی مجروحان تهدید‌آمیز نیست. در پی ‌آتش‌ گرفتن مسجد، بسیاری خانه‌های اطراف نیز تخلیه شدند. مسجدی که آتش گرفته، در واقع آپارتمانی در طبقه هم‌کف یک ساختمان است.

شهود ماجرا، فردی را دیده‌اند که چیزی را از پنجره به داخل مسجد پرتاب کرد و پس از آن دود برخاست. عامل حمله متواری شده و پلیس همچنان در پی شناسایی و دستگیری اوست.

پس از این واقعه، عمر مصطفی، دبیر جامعه مسلمانان سوئد، از نفرت رو به رشد علیه مسلمانان در این کشور سخن گفت.  این در حالی است که سوئد جزواصلی‌ترین کشورهای پناهنده‌پذیر است و به نسبت جمعیت خود، بالاترین میزان پناهندگان را در اروپا دارد.

سوئد هم‌زمان یک تشکل منسجم ضد خارجی نیز دارد. حزب دست راستی و بیگانه‌ستیز «دموکرات‌های سوئد» در انتخابات پارلمانی در ماه سپتامبر، سومین نیروی سیاسی این کشور شد. این حزب توانست بیش از دو برابر دوره پیش رأی به دست آورد و با ۱۲٫۹درصد آرا سومین حزب بزرگ کشور شود.

حزب «دموکرات‌های سوئد» در راس تشکل‌های ضد خارجی دیگر، خواستار کاهش ۹۰درصدی میزان پناهندگان در این کشور است.

اوائل دسامبر، دولت سوسیال دموکرات سوئد به نخست‌وزیری استفان لوون، زیر فشار دست راستی‌ها و عدم پذیرش لایحه پیشنهادی بودجه از سوی اپوزیسیون محافظه‌کار، سقوط کرد. دولت اقلیت تنها دو ماه و نیم سر کار بود. قرار است با سقوط آن، انتخابات پیش از موعد در سوئد انجام گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    جامه مسلمانان سوئد که نماینده اخوان المسلمین در سوئد است باتفاق ۸۲ سازمان اسلامی دیگر در جهان از طرف دولت دوبی یک سازمان تروریستی اعلام شده است. عمر مصطفی مصری که عضو حزب سوسیال دمکرات است خواستار حمله هوائی سوئد به اسرائیل شده بود و از آنجا که چپ سوئد شدیدأ ضد اسرائیل و یهود ستیز است اعتراضی نشد. عمر مصطفی خواستار کشتن همجنس بازها هم شد. اگر این حرف را یک سوئدی میزد جنجالی میشد و آن فرد چاره ای جز فرار از سوئد نداشت ولی این گفته از یک مسلمان بود و چپ هاج و واج مانده بود و بهترین راه ماست مالی بود. چپ شرف ندارد.

  • مهرنوش

    دوستان رادیو زمانه اخبار شما معمولا دارای اعتبار زیادی است و جانب بی طرفی را هم همیشه رعایت می کند. باید در اخبارتان خیلی دقت کنید تا این وجهه که با کوشش زیادی بدست آوردید مخدوش نشود. در این اخبار اشتباهات بسیاری داده می شود. مهمترین آن «بیگانه ستیز« خواندن حزب دمکراتهای سوئد است که کاملا اشتباهست. بسیاری از مهاجرین و از جمله ایرانیان هم در این حزب عضویت دارند. حزب دمکراتهای سوئد نه خارجی ستیز و نه بیگانه ستیز است بلکه «اسلام ستیز» است و دلیل موقیت چشمگیرش هم همین خصلت اسلام ستیزی است و نه «بیگانه ستیزی« و «خارجی ستیزی«. امیدوارم در ادامه دقت بیشتری در مطالبی که منتشر میکنید داشته باشید.

  • Behrouz

    هرروز چند کلیسا در مصر، پاکستان، عراق،. ......به آتش کشیده میشود و هیچ انعکاسی در جراید نمی بینیم و حال یک مسجد آتش گرفته ـــ که خود مسلمانان برای کلاهبرداری بیمه و یا تبلیغات و سر کیسه کردن دولت انجام میدهند ـــــ و چه الم شنگه ای براه انداخته اند. مساجد ترمینال مسلمانان برای مقصد های سومالی، سوریه و عراق و پیوستن به الشباب و داعش شده است.