ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسيدپاشی جدید در تهران، تأیید و تکذیب مسئولان

در حالی که فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از اسیدپاشی تازه‌ای در پایتخت به شیوه اسیدپاشی‌های اصفهان خبر داده، برخی دیگر از مسئولان این خبر را تکذیب می‌کنند.

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از اسیدپاشی تازه‌ای در پایتخت به شیوه اسیدپاشی‌های اصفهان خبر داد اما با گذشت چند ساعت، برخی مسئولان پزشکی و درمانی، چنین خبری را تکذیب کردند.

ایسکانیوز به‌نقل از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) خبر داده است که این اسیدپاشی ساعت ۱۸:۱۵ روز پنج‌شنبه، چهار دی‌ماه در محدوده کلانتری هفت‌چنار تهران توسط دو موتورسوار که چهره‌های خود را پوشانده بودند، به سمت يک خودرو صورت گرفت.

بنا بر این گزارش، در اين رویداد، راننده خودرو که جوانی ۲۶ ساله است و جنسیت وی اعلام نشده، از ناحيه صورت و گردن دچار جراحت سطحی شد. او به بيمارستان سوانح و سوختگی منتقل و به‌ شکل سرپايی مداوا و مرخص شد.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) گفت پليس آگاهی در پی شناسایی دو اسیدپاش متواری است و پرونده‌ای برای این موضوع تشکیل داده است.

در همین حال خبرگزاری‌های فارس و آنا به‌ نقل از مسئولان بیمارستان مطهری و اورژانس نوشته‌اند موردی از اسیدپاشی در تهران دیده نشده است.

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس گفت: «روز گذشته هیچگونه عملیاتی مربوط به اسیدپاشی توسط نیروهای اورژانس انجام نشده است.»

وی به خبرگزاری آنا گفت: «امکان دارد از سوی مردم این فرد به بیمارستان منتقل شده باشد اما اورژانس چنین مأموریتی نداشته است.»

روابط عمومی بیمارستان مطهری نیز به خبرگزاری فارس اعلام کرده که مصدومی در رابطه با اسیدپاشی به بیمارستان مراجعه نکرده است.

کمتر از ۱۰ روز پیش از این ماجرا، در روز ۲۴ آذرماه سال جاری نیز دو موتورسوار با چهره‌های پوشیده خيابان سازمان آب تهران روی صورت دختری اسید پاشیده و فرار کردند. پلیس پس از دو روز اعلام کرد عاملان این اسیدپاشی را بازداشت کرده اما توضیحات بیشتری ارائه نداد.

هشتآذرماه نيز دو موتورسوار به روی سيامند انوری، رئيس بيمارستان ضيائيان تهران اسید پاشیده و متواری شدند.

اسیدپاشی توسط موتورسوارانی که چهره‌های خود را می‌پوشانند شیوه‌ای است که پیش از این در اصفهان نیز چند بار رخ داده است.

مهرماه سال جاری اسیدپاشی به چهره زنان اصفهانی خبرساز شد. در این حوادث زنجیره‌ای چهار دختر و زن جوان مورد حمله قرار گرفتند که یکی از آن‌ها درگذشت. در اثر این رویدادها که ناظران آن را با طرح «حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر» در پیوند می‌دانستند، امنیت مردم مختل شده بود و زنان احساس ناامنی می‌کردند.

در همان زمان صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، نحوه پوشش اخبار مربوط به اسیدپاشی به زنان را مورد انتقاد شدید قرار داد. آریا جعفری، عکاس و مسئول بخش عکس خبرگزاری ایسنا در اصفهان که عکس‌های زیادی از تجمع اعتراضی مردم اصفهان منتشر کرده بود در منزل خود بازداشت و وسایل شخصی او نیز تفتیش و توقیف شد.

اسیدپاشی؛ «جرم کوچک»

منصور حقيقت‌پور، عضو کميسيون امنيت ملی مجلس ایران، روز جمعه پنج دی‌ماه اسیدپاشی را از جمله «جرایم کوچک» نامید و گفت: «ما نبايد دولت و قوه قضائيه را درگير جرايم کوچک کنيم.»

وی با انتقاد از رسانه‌ها به‌دلیل افشای مجرای اسیدپاشی‌ها افزود: «رسانه‌ها و مطبوعات اين روزها تمامی برنامه‌های اطلاعاتی را به هم می‌ريزند چرا که نيروهای انتظامی و اطلاعاتی درصدد دستگيری عاملان بودند که ماجرای اسيدپاشی در رسانه‌ها سروصدا به‌پا کرد و عاملان هم به سرعت گريختند. در واقع اگر جو عمومی به‌ هم نريخته بود عاملان دستگير می‌شدند.»

این عضو کميسيون امنيت ملی مجلس همچنین گفت: «در حقيقت اسيدپاشی و جرايمی مانند آن اتفاقات کوچکی هستند که ما نبايد آن را در سطح رسانه‌ها و کشور بزرگ جلوه دهيم تا با جوهای رسانه‌ای، رئيس‌جمهوری هم گاهی در مورد اين جرايم حتی صحبت می‌کنند که اين امر به امنيت ملی کشور صدمه وارد می‌کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.