ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل به دیپلمات‌های خود زبان فارسی آموزش می‌دهد

وزارت امور خارجه اسرائیل در نظر دارد که در برنامه سال ۲۰۱۵ این وزارتخانه آموزش فشرده زبان فارسی به دیپلمات‌های خود را در دستور کار قرار دهد.

وزارت امور خارجه اسرائیل در برنامه سال ۲۰۱۵ خود قرار است به دیپلمات‌های اسرائیلی زبان فارسی آموزش دهد.

وزارت امور خارجه اسرائیل گفته است آموزش زبان فارسی به دیپلمات‌ها «ابزاری تکمیلی» به‌منظور مقابله با برنامه هسته‌ای ایران است.

شبکه خبری «آی۲۴نيوز» (i24news) اسرائیل که به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی برنامه‌های خود را پخش می‌کند، روز جمعه ۲۶ دسامبر / ۵ دی‌ماه ضمن اعلام این خبر گزارش داد که این دستور در برنامه سالانه وزارت خارجه اسرائیل برای سال آینده میلادی که شامل توقف برنامه هسته‌ای ایران از طریق کانال‌های دیپلماتیک می‌شود قرار دارد.

این گزارش می‌افزاید، مقامات وزارت خارجه اسرائیل از سمت و موقعیت خود برای به دست آوردن اطلاعات و ایجاد روابط با دیگر کشورها علیه برنامه هسته ای ایران استفاده می‌کنند.

در کلاس‌های آموزش زبان فارسی وزارت خارجه اسرائیل حدود ۱۰ نفر شرکت خواهند کرد تا زبان کشوری که اجازه ورود به آن را ندارند فراگیرند.

در یک سند داخلی وزارت امور خارجه اسرائیل دقیقاً توضیح داده شده که این اقدام به‌عنوان «ابزاری تکمیلی» برای مقامات به‌منظور مقابله با این برنامه هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد.

آموزش زبان فارسی در این وزارتخانه به‌طور هفتگی و در طی یک دوره ۲۰ هفته‌ای خواهد بود.

این شبکه خبری می‌افزاید، ۸۰ میلیون نفر در ایران به زبان فارسی حرف می‌زنند. همچنین در افغانستان ۱۶ میلیون، در تاجیکستان ۱۶ میلیون، در بحرین اقلیت ایرانی‌تبار و در ازبکستان اکثریت تاجیک‌های ساکن این کشور به زبان فارسی صحبت می‌کنند. در مجموع زبان ۱۰۰ میلیون نفر در جهان فارسی است.

دو روز پیش محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای به همتایان خود گفت اطمینان دارد که توافق جامع با کشورهای قدرتمند در مورد برنامه هسته‌ای ایران «کاملاً در دسترس» است.

ظریف از برخی تلاش‌های آمریکا و اروپا که به‌گفته وی به جای پایبندی به تعهدات خود کوشیده‌اند تا اقدامات بیشتری را برای حفظ و تقویت رژیم تحریم‌ها تحمیل کنند ابراز تأسف کرد و در همین حال گفت ایران با اجرای تعهدات خود، حسن نیت لازم را نشان داده است.

ایران و کشورهای گروه ۱+۵، شامل، آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در پی نرسیدن به توافق جامع در ماه نوامبر تصمیم گرفتند مذاکرات هسته‌ای را تا روز اول ژوئیه ۲۰۱۵ / ۹ تیر ۹۴ ادامه دهند.

در پی این تمدید بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد دست نیافتن به توافق بهتر از یک توافق بد است. او افزود توافق درست آن است که توانایی ایران برای ساخت سلاح اتمی به‌طور کامل خنثی شود و تنها پس از آن از رفع تحریم‌‌ها سخن گفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farhad

    بخش دوم خبر چه ربطی به تیتر و قسمت اولِ خبر داره؟

  • ahmad

    آقای بهدوز 1- اولا ایرانیان برروی بروی دختران اسید نپاشیدهاند بلکه انسانهای روانی وبیمار که در همه جوامع پیدا می شوند دست به این عمل زده اند وکلیه ایرانیان این عمل را مجکوم کرده اند ایرانیان شکم دختران را پاره نمی کنند . منظور شما از این تهمت ها چیست ؟ 2- این مفهوم کلی اسلامی ها وکمونیست ها هر بلایی سرشان بیاید سزاوار آن هستند . نشان از تفکر نازیستی شما دارد . بسیاری از اسلامی ها وکمونیستها انسان های والائی هستند که برای همه انسانها حق حیات وآزادی قائلند . به همه انسانها با هر عقیده احترام می گذارند وبرای حقوق برابر تلاش کرده اند . مبارزه جانانه کمونیست ها بر عل یه فاشیسم نمونه بارز آن می باشد

  • Behrouz

    میگویند در اسرائیل باوری همگانی وجود دارد که اگر کسی گفت تو را خواهم کشت او را باور کن و چاره مناسب برای آن بیندیش. ایرانیان نه تنها اسید بر روی دختران پاشیده و شکم آنان را با چاقو میدرند، بلوچ ها و کردها را قتل و عام کرده، ترور را جهانی کرده، بلکه بارها و بارها قصد خود برای نابودی اسرائیل را اعلام کرده اند. اگر سیاستمد اران اسرائیل این تهدید را جدی نگیرند که آنرا باید خیانت نامید. من نمیدانم اسرائیل در زرادخانه خود برای ایران چه دارد و د لم با ایرانیانی است که نه شعار مرگ بر داده و نه خواهان نابودی کسی هستند. اسلامی ها و کمونیست ها هر بلائی سرشان بیاید سزاوار آن هستند.