ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بسيج در حوادث سال ۸۸ مقابل مردم قرار گرفت»

الياس نادران که از جمله نمايندگان نزديک به حکومت ايران است، می‌گويد جایگاه بسيج به دليل اينکه در حوادث ۸۸ مقابل مردم قرار گرفت، تنزل يافته است.

الياس نادران يکی از نمايندگان مجلس ايران گفته که در حوادث پس از انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸، بسيج مقابل مردم قرار گرفت.

نادران گفته تقلب در یک روستا به کل کشور ارتباطی ندارد

نادران که نماينده‌ای نزديک به حکومت ايران است، شامگاه شنبه ششم دی در شبکه اول تلويزيون حکومتی ايران گفت که «يکی از عوارض فتنه ۸۸، "در مقابل مردم قرار دادن بسيج" بود که باعث تنزيل نقش اين ارگان مردمی در امنيت کشور شد.»

حاميان حکومت ايران از حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ به عنوان «فتنه» ياد می‌کنند. در اين حوادث نيروهای بسيجی به همراه نيروهای پليس اعتراضات مخالفان را به شدت سرکوب کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اين نماينده مجلس در خصوص «تقلب در انتخابات سال ۸۸» نيز گفت در آن هنگام به همراه شماری از نمايندگان مجلس، با ميرحسين موسوی، اکبر هاشمی هاشمی و مهدی کروبی ديدارهايی داشته که «همگی بر تقلب بدون دليل مستدل اصرار می‌کردند و خواستار ابطال انتخابات بودند.»

«تقلب در يک روستا ارتباطی با کل کشور ندارد»

نادران در خصوص ديدارش با آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در آن زمان افزوده: «آقای هاشمی به نمايندگان گفت که يکی از معاونانش که چند روز قبل از انتخابات برای سرکشی به خانواده خود به روستايی در اطرف اراک رفته بود با انگشت جوهری پدر خود مواجه می‌شود که وقتی از پدرش جويای دليل اين موضوع می‌شود پدر وی از رای دادن به احمدی‌نژاد در آن روز خبر می‌دهد.»

او گفت: «گيريم که تقلب دراين روستا اتفاق افتاده اما اين موضوع به کل کشور ارتباطی ندارد.»

موسوی و کروبی دو تن از نامزدهای انتخابات سال ۸۸ حکومت ايران را به تقلب در انتخابات متهم می‌کنند.

نادران در بخش ديگری از سخنانش گفت که جمهوری اسلامی با حصر موسوی و کروبی از «اسطوره‌شدن» آنان جلوگيری کرده زيرا که به گفته اين نماينده مجلس، «صحنه‌گردانان به دنبال اعدام اين افراد و بهره‌برداری خود از سران فتنه بودند.»

موسوی، کروبی و زهرا رهنورد از بهمن ۱۳۸۹ بدون حکم قضايی و با تصميم شورای عالی امنيت ملی ايران و تاييد آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ايران در حصر خانگی به سر می‌برند و تاکنون تلاش‌ها برای لغو حصر آنان به نتيجه‌ای نرسيده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    الیاس نادران سال 1389 یک میلیارد تومان در دو قسط از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت می کند تا به مستند سازی "فتنه" بپردازد . سند پرداخت توسط باند رحیمی معاون احمدی نژاد افشا می شود که خود متهم و اکنون محکوم در پرونده بیمه ایران است . رحیمی به دلیل سخن خود نزد ایت الله خامنه ای " این منابع مالی در پرونده بیمه ایران که- بالغ بر دویست میلیارد تومان در سال 87 و 88 است -خرج انتخابات مجلس و ریاست جمهوری سال 88 کرده ام " تا زمان معاونی احمدی نژاد محاکمه نشد . او پس از ان محاکمه وبه 15 سال زندان محکوم شد . اما دوباره در نامه ای به اسنادی اشاره کرد که در انها به 180 نماینده مجلس فعلی برای انتخاب شدن کمک مالی کرده است و اعلام کرد در صورت فشار بیشتر انها را افشا خواهد کرد . قوه قضیایه که دو برادر زمین خوار لاریجانی در راس ان است و برادر دیگر به استناد مدرک احمدی نژاد در مجلس متهم به رشوه خواری قادر به دستگیری رحیمی حتی پس از محکومیت نیست . الیاس نادران که قبل از افشای سند یک میلیاردی مدعی بود اسنادی از رحیمی در اختیار دارد که او را متهم به فساد مالی بلکه فساد "ناموسی " می کند پس از ان دیگر سکوت کرد .

  • Majid

    "حامیان حکومت ایران از حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ به عنوان «فتنه» یاد می‌کنند." در حکومت پوشالی ایران «حق» را بعنوان «فتنه» تعبیر میکنند و جویای حق گر باشی «فتنه گر» و «فتنه جو» لقب میگیری و در برابر چشمان  مشتی  گوسفند به دارت میاویزند! اما شاید الیاسها و حامیان و بسیجیان بتوانند با مکر و دروغ و زور ملتی را به  بازی گیرند اما بازی با خالق حق و حقیقت غیر ممکن است و محال که خود  در روز حساب فتنه شان را فتیله جهنم خواهد ساخت. چه نماینده مجلس بوده باشند و چه و چه و چه. 

  • شفتالو

    میرحسین موسوی زنده یا مرده در حال اسطوره شدن است و مهمترین علت آن هم عملکرد مزورانه و مزبوحانه رژیم در انگ زنی به مخالفان و قلب واقعیاتی است که همگی با چشم خود دیدیم و ضبط کردیم. آقایان فکر کرده اند که اگر دروغهایشان را با صدای بلند هر روز نعره بزنند دیگر بین مردم جا می افتند. مشاهدات خود من که خلاف این را نشان میدهد چون بجز یک عده مزدور و جیره خوار کسی برای چرت و پرت های صدا و سیما و امثالهم تره هم خرد نمیکند.