ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک پرستار اسکاتلندی؛ اولین مبتلا به ابولا در بریتانیا

نخستین مورد ابتلا به ابولا در بریتانیا شناسایی شد. بیمار اهل اسکاتلند و جزو امدادگران داوطلبی است که در آفریقای غربی به کمک مبتلایان شتافته بودند.

نخستین مورد ابتلا به ابولا در بریتانیا شناسایی شد. بیمار اهل اسکاتلند و جزو امدادگران داوطلبی است که در آفریقای غربی به کمک مبتلایان شتافته بودند.

یک زن پرستار اسکاتلندی که مدتی در آقریقا به مداوای بیماران مبتلا به ابولا مشغول بوده، به ویروس ابولا مبتلا شده‌ است. مقامات اسکاتلندی گفته‌اند، بیماری او در مراحل بسیار ابتدایی تشخیص داده شده و خطر سرایت آن به دیگران بسیار ناچیز است.

بیمار از شهر کازابلانکا به فرودگاه هیثرو در لندن وارد شده و سپس به گلاسکو رفته است.

این زن جزو کادر درمانی یک تیم داوطلب بوده که به بیماران مبتلا به ابولا در سیرالئون رسیدگی می‌کردند. او روز دوشنبه ۲۹ دسامبر پس از احساس کسالت به بیمارستان رفت و بلافاصله پس از تشخیص ابتلا به ویروس، قرنطینه شد.

مقامات درمانی اسکاتلند در حال بررسی تماس‌های بیمار با سایرین هستند. همه افرادی که به نوعی با او در ارتباط بوده‌اند باید آزمایش تشخیص پزشکی بدهند.

تاکنون ۷۸۵۰ نفر در گینه، لیبریا و سیرالئون بر اثر ابتلا به ابولا جان خود را از دست داده‌اند. این سه کشور، کانون‌های گسترش این اپیدمی هستند. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید تعداد قربانیان به دلیل ثبت نشدن همه موارد، به مراتب از این امار بیشتر است.

سازمان پزشکان بدون مرز پیش‌تر گفته بود که در ماه دسامبر، داروی معالجه ابولا را برای آزمودن کارایی آن در اختیار مراکز درمانی گینه و لیبریا می‌گذارد. انتظار می‌رود ثمربخشی این دارو که توسط شرکت ژاپنی فوجی‌فیلم و شرکت Chimerix ساخته شده، تا ماه فوریه مشخص شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.