ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران تحريم‌های جدید را خلاف تعهدات آمريکا دانست

در پی اقدام وزارت خزانه‌داری آمريکا مبنی بر افزودن نام ۹ شخص و شرکت به فهرست تحریم‌های ایران، سخنگوی وزارت خارجه ایران این اقدام را خلاف تعهدات آمريکا در مذاکرات هسته‌ای خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزودن نام ۹ شخص و شرکت به فهرست تحریم‌های این کشور از سوی آمریکا را محکوم کرد و آن را خلاف تعهدات آمريکا در مذاکرات هسته‌ای دانست.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: اين تصميم دولت آمريکا ماهيتی کاملا سياسی و تبليغاتی دارد

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه ۱۰ دی‌ماه در نشست خبری خود گفت: «اين اقدام آمريکا خلاف تعهدات آمريکا بر اساس برنامه اقدام مشترک بوده و در شرایطی که مذاکرات بين ايران و ۱+۵ برای توافق جامع ادامه دارد اين اقدام خلاف حسن نيت در مذاکره است و اهداف دولت آمريکا در مذاکرات را زير سئوال می‌برد.»

وزارت خزانه‌داری آمريکا روز سه‌شنبه ۳۰ دسامبر / ۹ دی‌ماه، ۹ شخص و شرکت را به‌دلیل آن‌چه همکاری با ايران برای دور زدن تحريم‌ها و همچنين حمايت از نقض حقوق بشر نامید، در فهرست تحريم‌های خود قرار داد.

حسين زيدی، کمال ياسينی، عزيزالله اسدالله قلندری (تبعه افغان)، اسدالله سيفی، تيمور عامری و آناهيتا نصير بيک، عضو بانک آسيا، از افرادی هستند که مورد تحریم قرار گرفته‌اند. همچنین شرکت «بلفاست جنرال تریدینگ» که یک شرکت تجاری مواد غذایی و محصولات کشاورزی در امارات متحده عربی است و دو شرکت نرم​‌افزار «ابیسک» و «تکنولوژی‌های نرم‌افزاری دوران» در ایران نیز به این فهرست اضافه شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمريکا گفته است شرکت نخست با کمک پنج تن از افراد نامبرده، ۲۵۰ میلیون دلار را به ایران منتقل کرده‌اند. دو شرکت دیگر ایرانی نیز به‌دلیل نقض حقوق بشر و اعمال سانسور محکوم شده‌اند.

آمریکا گفته است تصمیم درباره این تحریم‌ها در پیوند با نقض تحریم‌های گذشته بوده و ارتباطی با تحریم‌های جدید در مورد برنامه هسته‌ای ایران ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: «از نظر ما، اين تصميم دولت آمريکا هيچ‌گونه تأثير عملی در مراودات تجاری ايران با ساير کشورهای جهان ندارد و ماهيتی کاملا سياسی و تبليغاتی دارد و معتقديم با توجه به شرايط سياسی داخلی آمريکا اتخاذ شده است.»

مرضیه افخم افزود: «ما به تلاش‌های خودمان برای مقابله با تحريم و تأمين نيازهای تجاری و صنعتی کشور با بهره‌گيری از تمامی امکانات و روش‌ها ادامه خواهيم داد و خودمان را ملتزم به تحريم‌های غيرعادلانه و نامشروع وضع‌شده نمی‌کنيم.»

روز شنبه اعلام شد که مجلس سنای آمریکا با اکثریت جمهوری‌خواهان قرار است در ماه ژانویه تحریم‌های جدید علیه ایران را به رأی بگذارد. این تحریم‌ها در پیوند با برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.

دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵، شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در روز ۱۵ ژانويه / ۲۵ دی‌ماه در سطح معاونان در ژنو برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رحمان

    سلام با صبروحوصله وشکیبا یی بر اساس نیاز جامعه کشورمون اداره بکنیم