ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان کل: شورای عالی امينت ملی برنامه‌ای برای رفع حصر ندارد

ابراهيم رئيسی در دانشگاه امام صادق گفته حبس خانگی «سران فتنه» برای قطع ارتباطات‌شان با بيرون است و حبس خانگی عملی حداقلی در رابطه با آنها است.

ابراهيم رئيسی، دادستان کل کشور خبر داده که شورای عالی امنيت ملی ايران برنامه‌ای برای رفع حصر ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از چهره‌های شاخص معترضان به نتایج انتخابات سال ۸۸ ندارد.

از چپ به راست: ابراهیم رئیسی، آملی لاریجانی، محسنی اژه‌ای و مصطفی پورمحمدی

خبرگزاری مهر شامگاه چهارشنبه ۱۰ دی گزارش داد که رئيسی در جمع دانشجويان دانشگاه امام صادق گفته است: «هر زمان مصلحت نظام ايجاب کند، قوه قضائيه به جرايم سران فتنه رسيدگی می‌کند و کيفر آن‌ها را مشخص خواهد کرد.»

مقامات حکومتی ايران از حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ به عنوان «فتنه» و از موسوی، کروبی به عنوان «سران فتنه» نام می‌برند.

ابراهيم رئيسی در خصوص تصميم شورای عالی امنيت ملی برای حصر رهبران مخالفان گفت: «اقدامات آن‌ها در اين شورا مطرح و تصميماتی گرفته شد و مصوب شد که اين آقايان در حبس خانگی قرار گيرند تا ارتباطات‌شان با بيرون قطع شود.»

موسوی، کروبی و زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹، بدون برگزاری دادگاه در حصر خانگی به‌سر می‌برند و تلاش‌ها برای رفع حصر از آن‌ها تاکنون به نتيجه نرسيده است.

به گفته دادستان کل، حصر موسوی و کروبی «حداقل» کاری بوده که انجام شده و «اگر به جرايم‌شان رسيدگی شود، همان کسانی که در اين مورد شبهه ايجاد می‌کنند و مطالبه محاکمه آنان را دارند، پشيمان خواهند شد.»

علی مطهری، يکی از نمايندگان مدافع رفع حصر روز چهارشنبه به خبرگزاری آنا گفت که دادگاه رهبران مخالفان «طبق قانون اساسی بايد علنی باشد و قاضی آن هم بايد عادل و باتجربه باشد به طوری که  اين تلقی ايجاد نشود که  حکمش از قبل معلوم است.»

به گفته مطهری «قاضی اين دادگاه از ميان چند نفری که متهمان حوادث سال ۸۸ را محاکمه کرده‌اند و مشهور به سخت‌گيری هستند نباشد. در عين حال طرف‌های ديگر ماجرا مانند آقای احمدی‌نژاد و نهادهايی که دخالت داشته‌اند نيز بايد به طور همزمان محاکمه شوند.»

اين نماينده مجلس  از شورای عالی امنيت ملی ايران خواسته است تا مصوبه خود در خصوص حصر خانگی موسوی، کروبی و رهنورد را لغو کند.

اين حصر تا کنون نزديک به چهارسال به‌درازا کشيده‌ است.

اين درحالی است که ميرحسين موسوی در آخرين اظهارنظر خود از حصر خانگی، بار ديگر برای حضور در دادگاه و «بازگوکردن حقايق» اعلام آمادگی کرده‌ است. موسوی اتهام‌زنی‌ها را ناشی از بی‌تقوايی و ضعف بهتان‌زنندگان دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    حکومتتان نیز هیچ طرحی برای مملکت ندارد بجز ماجراجویی اتمی و عراق و سوریه و لبنان .....

  • rozbeh

    شما هم مثل شاه وقتی از خواب بیدار میشید و صدای مردم رو میشنوید که یکم دیر شده. جلوی چرخ تحولات اجتماعی رو با حذف افراد نمیشه گرفت. تحولات اجتماعی وابسته به کل اجتماع ست نه افراد و شما هم هر روز که میگذره بنا بر گفته رهبر تون. و اعوان و انصار اجیر بگیرش. دارید پایه هاتون از دست میدید وقتی. پایه ضعیف باشه بنا دیر یا زود میریزه. این چرخه حرکت تاریخ..... حرفها و اعمال امروز شما نوید بی اعتبار شدن و انحطا ت و محو کامل دین بعنوان یک قدرت سیاسی در. جامعه آینده ایران رو میده. ارتجاع دینی این موجود کریهی المنظر که از انقلاب مشروطه تاکنون همچون زالو و انگلی. به آزادیخوان و آزادی ضربه زده و مانع استقرار جامعه دمکر اتیک در ایران شده زیر لوای اسلام راستین. خوب اینهم اسلام راستین شما آقایان. اسلام راستین. یعنی ظلم. و تباهی و خشونت بی پایان یعنی عدم پایبندی به هر گونه اخلاقیات یعنی عدم. پایبندی حتی به قانون اساسی آبکی خود. اسلام راستین یعنی. دروغ یعنی عدم وجود ترحم و همدردی با دیگران یعنی دو رویی ووووووو